مساجد نقش موثری در شکل گیری  جهاد تبیین در جامعه دارند

حجت الاسلام نظیری گفت: یکی از راه های جهاد تبیین فعال کردن گروه‌های مختلف در جامعه است که نقش مساجد دراین زمینه بسیار پر رنگ است و باید در مساجد آموزش‌ها به صورت تببینی برای گروه های مختلف انجام شود.

 به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر  «حجت الاسلام محمد هادی نظیری»، در نشست تخصصی با موضوع جهاد تبیین در شکل گیری اسلام در مسجد مطهری ملایر  با اشاره به شکل گیری فلسفه انبیای الهی  مهمترین هدف و حرکت انبیای الهی را استقرار توحید در  جامعه دانست.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان افزود: همه این انبیا یک هدف را داشته و همین حرکت منسجم و هدفمندی که انبیا داشتند تا به پیامبر خاتم می‌رسد و ایشان در یک ماموریت حاکمیت الهی درروی زمین و این جامعه اسلامی توحیدی را کامل و محقق می کند

 

وی با گریزی به فرمایشات رهبری در عید مبعث سال گذشته گفت: در انقلاب اسلامی آن هدف و بعثت به معنای واقعی  محقق شد و حرکت این انقلاب بر اساس الگوی قرآن و خط و مشی الهی بود .

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه انقلاب ما جدایی از اسلام نبود و برگرفته از معارف ناب اسلام و ائمه اطهار و معارف دین و قرآن بود که ائمه معصومین نیز به دنبال تحقق چنین جامعه‌ ای بودند تصریح کرد: در واقع مردم ما انقلاب کردند  تا حاکمیت طاغوت را کنار بزنند و حکومت الله را برگزینند .

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام وقتی فهمیدند که انقلاب اسلامی شکل گرفته و اتفاقی که نیاید بیفتد افتاد افزود: در واقع انقلاب اسلامی ما به دنبال چنین حاکمتی بود و این حاکمیت به معنای این بود که  هر حاکمتی غیر از حاکمیت الهی  معنایی ندارد.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه انقلاب اسلام تنها منحصر به کشور ما نیست بلکه انقلابی با حاکمیت الهی است که تمام عالم را حاکمیت افزود: اسلام حد و مرز ندارد و جهان شمول و فرامرزی است و  باید جهان گیر شود و این  مکتب و اندیشه امام بود که  حاج قاسم هم همین مکتب را  فهمید و آن را ادامه داد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه دشمن تمام توان خود را برای مقابله با اسلام گذاشته و  خطر در اینجاست که دشمن راه نفوذ را پیش می‌گیرد گفت: با توجه به فرمایشات رهبری راه مقابله با نفوذ دشمن بصیرت و صبر و استقامت است و اگر می‌خواهیم در برابر این هجمه‌ها بایستیم  باید اقدام عملی در فضای جامعه وتوسل به صبر  شکل بگیرد.

حجت الاسلام نظیری اضافه کرد: در بستر جامعه اسلامی همه ما در قبال یکدیگر وظیفه داریم  و اگر نسبت به مسائل و مشکلات یکدیگر و مردم بی تفاوت باشیم  دشمن نفوذ می‌کند  .

 وی در ادامه با  با استناد به فرمایشات رهبری که فرموذند یکی از تلاش های دشمن وارونه کردن حقایق انقلاب است گفت: همه ما باید احساس مسئولیت داشته و در برابر این حرکت ناجوانمردانه دشمن  بایستیم  و حقایق و دستاوردهای انقلاب را تبیین کنیم.

حجت الاسلام نظیری تصریح کرد: ورود هر کدام از ما به میدان مقابله با دشمن جهاد تبیین است و همه باید وارد این جهاد تببین شویم و هر کس باید بر  اساس توان خود حرکت و دستاوردهای انقلاب را  برای دیگران بیان کنیم.

  نقش مساجد در جهاد  تبیین

وی یکی از راه های جهاد تبیین را  فعال کردن گروه‌های مختلف  در جامعه دانست  و گفت:  نقش مساجد دراین زمینه بسیار پر رنگ است و  باید در مساجد آموزش‌ها  به صورت تبیینی برای گروه های مختلف انجام شود.

 وی  با بیان اینکه در این زمینه باید هسته‌های تبینی در مساجد شکل بگیرد شکل بگیرد گفت:هر کدام از این هسته ها باید به نوعی خود آموزش یک محله، افراد  و... را انجام دهد  و در صورت مشکل و نیاز به پاسخگویی بهتر بتونند با پشتیبانی روحانیون و حوزه‌های علمیه از حضور اساتید حوزه‌ها و روحانیون استفاده کند.

کد خبر 1153072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha