لزوم افزایش سهم اعتبارات خراسان جنوبی جهت کاهش آسیب های اجتماعی

طالبی با بیان اینکه سهم اعتبارات خراسان جنوبی جهت کاهش آسیب های اجتماعی باید افزایش یابد، گفت: با استفاده از ظرفیت و توان تشکل ها و سازمان های مردم نهاد باید بحث ریشه یابی و کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سیدمحمدرضا طالبی» امروز (11 اسفند) در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده خراسان جنوبی اظهار داشت: آسیب های اجتماعی یک چالش بزرگی است که دامن گیر ما در کشور به خصوص خراسان جنوبی شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه چالش سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از برنامه های مهم دشمن است، افزود: دشمن با به وجود آوردن و تراکم چالش ها به دنبال وارد کردن ضربه به بدنه نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم در دولت انقلابی با کار جهادی و تلاش مدیران و دستگاه های اجرایی از ظرفیت تشکل های مردمی و سازمان نهاد جهت کاهش آسیب های اجتماعی استفاده شود و قطعا نتایج بهتری خواهیم گرفت.

 

طالبی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی احساس می کنیم آمار آسیب های اجتماعی بالا است، افزود: اما خراسان جنوبی در آمارهای کشوری وضعیت خوبی نسبت به سایر استان ها دارد و نباید این آسیب ها در این استان فرهنگی و مذهبی وجود داشته باشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در ادامه گفت: دستگاه های اجرایی گزارش مکتوب خود را در خصوص 50 درصد اعتباراتی که گرفته اند را ارسال کنند و سرفصل های سال 1401 به دستگاه ها ابلاغ شده است و اعتبارات هزینه ای باید در اجرای برنامه ها هزینه شود.

 

وی با بیان اینکه تشکل ها و سازمان های مردم نهاد بسیاری در حوزه آسیب های اجتماعی داریم، ادامه داد: از ظرفیت و توان این تشکل ها جهت کاهش آسیب های اجتماعی نهایت استفاده را داشته باشید.

 

طالبی با تاکید بر اینکه ریشه یابی آسیب های اجتماعی فراموش نشود، افزود: ریشه یابی باعث می شود تا کار عمیق تری جهت کاهش این آسیب ها انجام شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سهم اعتبارات استان برای کاهش آسیب های اجتماعی بسیار اندک است، گفت: بیش از یک میلیارد تومان برای این موضوع در هر سال در نظر گرفته می شود که بسیار کم است و باید بحث افزایش این سهم به صورت جدی پیگیری شود.

 

 

کد خبر 1153079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha