سند تک‌برگی برای ۹۸ درصد اراضی ملی خراسان جنوبی صادر شد

کارشناس اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: تاکنون برای بیش از ۹۸ درصد از اراضی ملی در خراسان جنوبی سند مالکیت کاداستر صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی رمضانی» امروز (۱۱ اسفند) در سومین جلسه کارگروه پییش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد ذیل ستاد بازآفرینی شهری اظهار کرد: به منظور پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرف زمین، تاکنون برای بیش از ۹۸ درصد از اراضی ملی این استان سند تک برگی صادر شد.

 

کارشناس اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: مساحت کل اراضی ملی استان ۱۴.۵ میلیون هکتار است که برای ۱۴.۲ میلیون هکتار اسناد کاداستری  و تک برگ صادر شده است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح شمیم(شبكه مدیریت یكپارچه ملک)، تصریح کرد: در این راستا امسال نیز ۲۶ هزار قطعه در قالب قراردادهای سایر دستگاه ها داریم که درخواست می شود اگر دستگاه اجرایی نقشه شمیم را تهیه نکرده و یا اسناد خود را تعوض نکردند، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان می تواند در تهیه نقشه شمیم به آنان کمک کند.

 

رمضانی در ادامه با بیان اینکه کاداستر اراضی کشاورزی استان در حال پیگیری است، افزود: همکاران امور اراضی نقشه های مناطق فردوس، سرایان، ماژان، سیوجان و مختاران را تهیه کردند و قراردادهای تطبیق و مستندسازی آن امسال منعقد شده و صدور اسناد اراضی کشاورزی به صورت یکپارچه از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 1153088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha