جشنواره مسابقه شعر «فتوای دفاع مقدس» در کربلای معلی

کمیته مقدماتی جشنواره فتوای دفاع مقدس از برگزاری مسابقه شعر فتوای دفاع کفایی با شعار«مرجعیت دینی دژ امت اسلامی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، کمیته مقدماتی ششمین جشنواره فرهنگی فتوای دفاع مقدس، مسابقه شعر فتوای دفاع کفایی و قهرمانان نبرد آزادیبخش و شهدای کشتار اسپایکر را آغاز کرد و از شاعران و علاقه مندان دعوت به همکاری کرد.

بخش امور فکری و فرهنگی و موسسه اسناد و مطالعالت الوافی در آستان مقدس عباسی، این جشنواره را به مناسبت سالروز فتوای دفاع مقدس با شعار«مرجعیت دینی دژ امت اسلامی» از 16 تا 17 ژوئن 2022 میلادی برگزار می کند.

 

این مسابقه به منظور تاثیرگذاری عمیق فتوای دفاع کفایی در عراق برگزار می شود. زیرا باید یادآوری ادبی با تولید سعر غنی و محکم انجام شود و از طریق مسابقه شعر شیوا در معرض عموم قرار داد.

شروع دریافت آثار شرکت کنندگان از ششم اسفند 1400 مطابق با 25 فوریه 2022 آغاز شده است و تا 25 اردیبهشت 1401 مطابق با 15 می 2022 میلادی ادامه دارد. شعرهایی که بعد از این تاریخ ارسال شوند، در مسابقه شرکت داده نمی شوند.

 

تمامی اشعار شرکت کنندگان به کمیته تخصصی (کمیته بررسی متون) متشکل از استادان متخصص در زمینه ادبی برای انتخابه سه شعر، موضوع، زبان و بلاغت داده می شود.

متن شعر نباید در مسابقات دیگر به اشتراک گذاشته شده باشد، شرکت کننده تنها یک متن شعر با درنظر گرفتن چارچوب اسلوب شعر و عروض عربی ارایه می دهد.تعداد ابیات شعر بیش از 60 بیت و کمتر از 20 بیت نباشد، هرشاعری در داخل و خارج از عراق مجاز به شرکت در این مسابقه است،  از زبان عربی و ساختار عمیق شعری به عنوان رابط بین شعر قدیم و شعر کنونی استفاده شود.

 

باید موضوع شعر شرکت کنندگان براساس شعار جشنواره و دایره واژگان آن و جانفشانی نیروهای امنیتی و داوطلبان با اسلوب مدرن و محکم باشد و متن شعر نباید به موضوعات جانبی سیاسی و فرقه ای خارج شود. شعر شرکت کننده به صورت چاپی به موسسه اسناد و مطالعات الوافی در آستان مقدس عباسی یا از طریق پست الکترونیکی (info@holyfatwa.com ) تحویل داده شود.

 

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند با شمار (009647706000506) تماس بگیرند. بیوگرافی شاعر از جمله اسم کامل، مکان و تاریخ تولد، آدرس، شماره تلفن و ایمیل، رشته دانشگاهی در صورت وجود در یک فایل ورد به همراه متن شعر ارایه شود.

 

آثاری که شرایط فوق را رعایت نکنند از شرکت در مسابقه حذف خواهند شد. همه آثار شرکت کننده اعم از برنده یا غیربرنده به صاحبان شان بازگردانده نمی شود. کمیته آماده سازی حق انتشار یا آرشیو آن را دارد.

جوایز نقدی به سه برگزیده شامل یک میلیون دینار عراق به همراه سپر به نفر اول، 750 هزار دینار عراق به همراه سپر به نفر دوم و 500 هزار دینار عراق به همراه سپر به نفر سوم است.

 

کد خبر 1153097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha