تشکیل ۴۳۰ حلقه صالحین در زیرکوه/ ۸۵ روستای شهرستان فاقد روحانی مستقر است

کاری با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت این شهرستان عضو بسیج هستند، گفت: در حال حاضر ۴۳۰ حلقه صالحین در بسیج دانش آموزی، محلات و اقشار تشکیل و سازماندهی شده و در حال اجرای برنامه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «محسن کاری» امروز (۱۱ اسفند) در دیدار اعضای شبکه تربیتی صالحین سپاه ناحیه شهرستان زیرکوه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در این شهرستان ۹ حوزه مقاومت بسیج در محلات و اقشار داریم که مأموریت های مختلف در حال فعالیت هستند و ۱۳۷ پایگاه مقاومت بسیج محلات خواهر و برادر نقش آفرینی می کنند.

 

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان زیرکوه با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت این شهرستان عضو بسیج هستند، افزود: در حال حاضر ۱۰ حلقه سرمربیان، ۸۵ حلقه سرگروه‌ها و ۴۳۰ حلقه صالحین در بسیج دانش آموزی، محلات و اقشار تشکیل و سازماندهی شده  و در حال اجرای برنامه و مأموریت های بسیج هستند.

 

وی ادامه داد: در دوران شیوع بیماری کرونا، حلقه های صالحین با استفاده از ظرفیت فضای مجازی نگذاشتند که فعالیت صالحین تعطیل شود.

 

کاری با اشاره به مشکل پوشش ضعیف آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان زیرکوه، عنوان کرد: بیش از ۶۰ درصد نقاط این شهرستان فاقد آنتن دهی لازم است و آموزی مجازی دانش آموزان را با مشکل مواجه کرده است.

 

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان زیرکوه بیان کرد: اجرای میقات صالحین در میعادگاه نماز جمعه، اجرای طرح جوانه های صالحین، آسیب شناسی از روند صالحین، فعالیت های قرآنی و استفاده از ظرفیت همه طلاب شهرستان از برنامه های انجام شده در سال جاری بوده است.

 

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات شهرستان زیرکوه کمبود طلاب است و از ۱۰۵ روستا تنها در ۲۰ روستا روحانیون مستقر هستند و به شدت نیازمند تأمین روحانی به عنوان محور روستاها هستیم.

 

 

کد خبر 1153114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha