سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ایجاد طرح‌های گردشگری کردستان حمایت می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: کردستان آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در طرح‌های توسعه گردشگری و صنایع‌دستی استان را دارد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در نشست بین مسئولان استان‌های کردستان عراق و کردستان ایران که در مریوان برگزار شد ضمن ارائه و بررسی راهکارهای مشترک برای تقویت و توسعه همکاری‌ها بین دو طرف، اظهار داشت: وجود مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق یک فرصت بسیار مناسب برای توسعه گردشگری استان است که باید به بهترین شکل از آن بهره بگیریم.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، عنوان کرد: با توجه به شمار بالای گردشگران عراقی در استان می‌توان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری سلامت استفاده کرد.

 

وی افزود: گردشگری سلامت علاوه بر ایجاد تحول در بخش درمان و سلامت، زمینه را برای گردش سیاحتی این افراد در این استان فراهم می سازد.

 

گویلیان بیان کرد: با راه‌اندازی مراکز درمانی با کیفیت می‌توانیم مسئله توریسم درمانی را در منطقه آزاد مد نظر قرار دهیم.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: تعاملات بین‌المللی می‌تواند منجر به ارتقاء خدمات سلامت همراه با افزایش دانش، مهارت، ظرفیت های فیزیکی و زیرساختی، رفع کاستی های بخش بهداشت و درمان و همچنین  موجب رونق اقتصادی در استان شود.

 

وی گفت: باید با حمایت و همکاری میان ادارت و سایر ارگانهای ذی‌ربط، در راستای حفظ و نجات‌بخشی دریاچه زریوار مریوان به‌عنوان قطب گردشگری استان تلاش کرد.

 

گویلیان افزود: امیداریم این نشست، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های بیشتر مابین فعالان حوزه گردشگری کشور ایران و اقلیم کردستان عراق باشد.

 

در این نشست سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور، هه وال ابوبکر استاندار سلیمانیه و کوشا زارع استاندار کردستان و جمعی از مدیران کل ادارات و سازمان های دولتی و نمایندگان بخش خصوصی دو طرف حضور داشتند.

کد خبر 1153115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha