تامین آب پایدار روستاها، هزارو ۷۱۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: برای تامین آب پایدار در روستاهای استان بر اساس فهرست بهای سال جاری، هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

«غلامحسین ساقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: در حال حاضر ساکنان ۲۳۶ روستای استان با تنش آبی روبه رو هستند که البته مشکل تامین آب تنها 60 روستا حاد است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: میزان بارندگی ها امسال به شدت کاهش یافته و از ابتدای سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال بسیار کاهش دارد.

 

وی گفت:  سند تامین آب پایدار روستاها برای افق جمعیتی سال ۱۴۳۰ تدوین شده و بر این اساس ساکنان در ۳۱۳ روستای استان با تنش آبی روبه رو بودند اما با اقدامات انجام شده این رقم اکنون به ۲۳۶ روستا رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: با وجود مشکلات ناشی از کاهش بارندگی و خشکسالی ها، مشکلات تنش آبی در روستاهای بسیاری رفع شده است.

 

وی با بیان اینکه اکنون میزان بهره مندی روستاییان استان از آب سالم حدود ۹۰ درصد است، اظهارداشت: اکنون مشکل تنش آبی در۶۰ روستا با ۱۶ هزار نفر جمعیت حاد است.

 

ساقی خاطرنشان کرد: تنش آبی به این مفهوم نیست که این روستاها مشکل تامین آب دارند، بلکه به این معنا است که به طور مثال اگر تامین آب روستایی از یک منبع پرآب تامین شود ولی چون تک منبع است و در صورتی که مشکلی برای تامین آب از این منبع ایجاد شود، مردم دچار مشکل می شوند از این رو باید منبع رزرو ایجاد شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: البته در برخی از روستاها میزان تولید آب کمتر از میزان مصرف است که سبب ایجاد تنش آبی شده است.

 

کد خبر 1153135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha