حرکت کادرسازی و انسان سازی شبکه صالحین مطلوب نیست

حجت الاسلام صباغیان گفت: شبکه صالحین در جهت خودسازی و دیگرسازی در حوزه کادرسازی به خوبی پیش می رود اما این حرکت کند و مطلوب نیست و باید برای اعتلای آن همه کمک کنند و از نیروهای مخلص و پای کار به خصوص طلبه های فرهیخته استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام«حسن صباغیان» امروز (۱۱ اسفند) در دیدار اعضای شبکه تربیتی صالحین سپاه ناحیه شهرستان زیرکوه با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: از اهداف بعثت انبیاء مهمترین آن دعوت به توحید بوده است و انقلاب اسلامی حقیقتی در امتداد بعثت وجود مقدس پیامبر(ص) برای حاکمیت «الله» در تمام عالم است.

 

امام جمعه شهر حاجی آباد ادامه داد: دومین هدف بعثت انبیاء الهی، اجتناب از طاغوت و مبارزه با کفر و شیاطین و همه مظاهر طغیان است و چناچه هر کسی در این مسیر قدم برندارد حقیقت بعثت را زیر سئوال برده است.

 

وی گفت: این مبارزه با طاغوت و شرک بر دو نوع است که سخت ترین آن مبارزه با نفس و طاغوت درون انسان است که اگر این جهاد به معنای واقعی تحقق پیدا نکند بی شک انسان در مقابل طاغوت برون ضعیف تر از آن خواهد بود که به پیروزی برسد.

 

حجت الاسلام صباغیان با اشاره به اینکه ارکان حلقه صالحین باید ابتدا واعظ نفس خود باشند، افزود: بنابر این جهاد با نفس جهاد اکبر است و اگر در این وادی بزرگ پیروز شدیم بقیه عالم برای انسان کوچک است هر چند بزرگترین قدرت ها به لحاظ ظاهری باشند، محکوم به شکست هستند.

 

امام جمعه شهر حاجی آباد با بیان اینکه لزوم مبارزه با طاغوت برون، تصریح کرد: جهاد ما به فرمایش رهبر معظم انقلاب باید هدفمند باشد و اگر در نقطه مقابل دشمن نباشد نام این تلاش جهاد نیست و امروز انقلاب اسلامی ایران که پرچمدار اسلام ناب است و باید با تمام شرک به مبارزه برخیزد.

 

وی بیان کرد: شبکه تربیتی صالحین باید بیشترین سهم را در راستای امتداد بعثت در مسیر تزکیه و تعلیم دنبال کند و در جهت کادرسازی و تربیت نیروهای طراز انقلاب تمام تلاش خود را بکار گیرند.

 

حجت الاسلام صباغیان گفت: خواسته رهبر معظم انقلاب در سند اعتلای ۱۰ ساله تربیت بی شاز هشت میلیون جوان انقلابی، مومن و پای کار است و این خواسته امام جامعه را باید شبکه صالحین تحقق بخشد.

 

امام جمعه شهر حاجی آباد با تأکید اینکه شبکه صالحین در جهت خودسازی و دیگرسازی در حوزه کادرسازی و انسان سازی به خوبی پیش می رود اما این حرکت کند و مطلوب نیست و باید برای اعتلای آن همه کمک کنند و از نیروهای مخلص و پای کار به خصوص طلبه های فرهیخته استفاده شود، افزود: در راستای رسیدن به این اهداف شبکه صالحین بسیج سپاه زیرکوه در حوزه تعلیم و تربیت برنامه های متعددی داشته است و میانگین ماهانه یک مرتبه حلقه سرمربیان برگزار شده و در امر انتخابات با تشویق به حضور حداکثری مردم و بیان شاخص های اصلح تلاش شده که انتخابات پرشور اتفاق بیفتد.

 

وی عنوان کرد: طرح جوانه های صالحین با رویکرد تربیتی، جشن بزرگ قرآنی و پویش حفظ سوره یاسین، کارگاه و مسابقه از متن بیانیه گام دوم انقلاب، محافل انس قرآن، مسابقات قرآنی و مشاوره سبک زندگی اسلامی برگزار شده است .

 

حجت الاسلام صباغیان تأکید کرد: یکی از شاخه های جهاد تبیین بحث امیدآفرینی به مردم است که در دستور کار شبکه تربیتی صالحین قرار می گیرد و اجرای برنامه های برای تقویت بُعد معنویت و اخلاق جوانان مورد توجه خواهد بود.

 

 

کد خبر 1153141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha