افزایش واکسیناسیون در مناطق مختلف استان در دستور کار جدی مسئولان قرار گیرد

اعلایی گفت: در آستانه تعطیلات عید نوروز قرار داریم و ما استانی هستیم که ترددها به این استان زیاد است و هیچ چیز نمی تواند به اندازه واکسیناسیون جلوی شرایط سخت را بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدمهدی اعلایی» در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که امروز (چهارشنبه ۱۱ اسفند) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در یک فضای مقایسه ای به نظر می رسد شرایط سخت امیکرون را داریم پشت سر می گذاریم و آمارها نشان می دهد روزهای پیش رو بهتر از قبل بوده و این در حالی است کشورهایی که به ظاهر امکانات بیشتری از ما دارند و اقدامات خصمانه ای نظیر تحریم ها را ندارند، شرایط بدتر و تلفات بیشتری از سویه امیکرون داشتند.

 

استاندار قزوین ادامه داد: این امر نشات گرفته از درایت و تدبیر در برخورد با یک مسئله ملی است که توسط همه ارکان از سطوح ملی و تا سطوح بخش برای آن برنامه ریزی شد و باید توجه داشت چنانچه وحدت و همگرایی داشته و با برنامه پیش رویم، می توانیم در رسیدن به نتیجه امیدوار باشیم.

 

وی افزود: واکسیناسیون موضوعی است ک باید روی آن تمرکز کنیم، در آستانه تعطیلات عید نوروز قرار داریم و ما استانی هستیم که ترددها به این استان زیاد است و هیچ چیز نمی تواند به اندازه واکسیناسیون جلوی شرایط سخت را بگیرد.

 

اعلایی تصریح کرد: باید برنامه ریزی درستی شود و در چند روزه باقی مانده از سال مسئولان بهداشتی و درمانی، فرمانداران و بخشداران روی بحث واکسیناسیون تمرکز کنند و در شهرستان ها جلساتی برگزار شود و برای نقاطی که احساس می شود تزریق دز سوم در آن کمتر است، برنامه ریزی شود.

 

وی تأکید کرد: در ایام عید دید و بازدیدها بوده و در این بین ممکن است پروتکل های بهداشتی رعایت نشود و درمان این امر جز واکسن نیست، ان شاالله این پیک آخر کرونا باشد و شرایط نامناسب کرونا کمتر شود و واکسیناسیون اهمیتی بالایی دارد و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

 

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: شرایط فوق العاده را پشت سر گذاشتیم و فعالیت مدارس، سینماها و تالارها می توانند به شرایط قبل از پیک ششم برمی گردند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی فعالیت قبل از پیک ششم را داشته باشند و ان شاالله هم مردم رعایت کرده و هم متولیان نظارت کنند.

 

وی با اشاره به ضرورت پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از سوی تأمین اجتماعی یادآور شد: از تأمین اجتماعی می خواهیم پیگیری جدی داشته تا بخشی از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی را دریافت کنیم و این شرایط مناسبی نیست وقتی سربازی در جهبه جنگ با انواع هجوم ها و مشکلات دست و پنجه نرم می کند مطالباتش پرداخت نشود.

 

کد خبر 1153147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha