دو محله سبز در مناطق کم برخوردار بجنورد ایجاد می شود

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: ایجاد دو محله سبز در مناطق کم برخوردار مرکز استان مورد توافق قرار گرفت و در این پارلمان محلی مصوب شد.

«سیدمحسن موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: محله های نیروگاه و کوی امام هادی در مناطق کم برخوردار مرکز این استان به عنوان محله سبز مرکز استان مصوب شد. 


عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: در محله سبز مواردی از قبیل مدیریت زباله پسماند، استفاده از آب خاکستری و نیز مسائل مربوط به انرژی برای رسیدن به محیط زیست پایدار مورد توجه قرار دارد.


وی گفت: محله سبز محله‌ای است با مدل توسعه پایدار شهری و کمترین اثرات زیانبار محیط‌زیستی از طریق جلب مشارکت و همکاری جمعی به نحوی که تأمین کننده نیازهای ساکنین باشد.


عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: تلاش داریم تا در این محله ها کیفیت شاخص‌های محیط زیستی و سلامت ساکنان ارتقا یابد و شاهد ارتقای عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه منابع و سرمایه ها باشیم.


وی تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی محلی می تواند با رونق اقتصادی و درآمدزایی همراه باشد و علاوه بر آن شاهد کاهش آلودگی‌های سطح محله، کاهش تولید پسماند و مدیریت مصرف آب خواهیم بود.


موسوی افزود: یکی دیگر از مصوبه های شورای شهر در زمینه توسعه پایدار شهری، ایجاد مرکز اکولوژی انسانی در شهر بجنورد است، این مرکز با همکاری شورای اسلامی شهر بجنورد، دانشگاه بجنورد و استانداری خراسان شمالی فعالیت خواهد داشت و  دو محله سبز هم  ذیل این مرکز و با همکاری سمن های محلی فعالیت می کند. 


عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: تلاش داریم تا در سال های آتی شمار محله های سبز در مرکز استان افزایش یافته و محله ها به سمت شهر سبز، کاهش آلودگی های شهر، افزایش زیست پذیری شهری، کاهش تولید زباله و کمپوست محله ای سوق داده شود.

 

 

کد خبر 1153166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha