قرآن کریم ما را از گمراهی ها و تاریکی ها نجات می دهد/ بیش از ۱۵ هزار نفر در جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی شرکت کردند

حجت الاسلام عباسی گفت: قرآن کریم به عنوان نعمت الهی در همه ابعاد هستی و زندگی ما جریان دارد و ما را از گمراهی ها، سرگشتگی ها و تاریکی ها نجات می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «علی عباسی» امروز (چهارشنبه 11 اسفند) در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی که به میزبانی گلستان برگزار شد، با تبریک مبعث رسول گرامی اسلام، گفت: مبعث پیامبر(ص) نعمت بزرگ الهی است و از بالاترین و والاترین نعمتی که خداوند به مسلمانان بخشیده بعثت نبی مکرم اسلام است، این نعمت، نعمت بسیار عظیمی است و در همه ابعاد مرهون و مدیون پیامبر (ص) هستیم.

 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه کشور افزود: میراث ماندگار پیامبر(ص) در میان ما همین کتاب الهی «قرآن کریم» است.

 

وی ادامه داد: خداوند باریتعالی بالاترین و ارزشمندترین هدیه را به انسان ها داده است که برای ما باقی مانده است.

 

حجت الاسلام عباسی اظهارداشت: قرآن کریم به عنوان نعمت الهی در همه ابعاد هستی و زندگی ما جریان دارد و ما را از گمراهی ها، سرگشتگی ها و تاریکی ها نجات می دهد.

 

وی گفت: قرآن کریم همچون نور روشنگر و چراغ هدایتی است که مسیر را برای ما در میان این تاریکی ها مشخص می کند.

 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: در دانشگاه بین المللی المصطفی علاوه بر برنامه های درسی، آموزشی، علمی و غیره برنامه هایی در پرتو قرآن کریم طراحی شده و در این دانشگاه اجرا می شود.

 

وی افزود: جامعه المصطفی هر ساله به منظور ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی، جشنواره قرآنی و ادبی را برای برگزار می کنیم و امسال بیست و هفتمین دوره جشنواره برگزار شد.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: بیش از 15 هزار نفر از نقاط مختلف دنیا در این جشنواره مشارکت داشته اند.

 

وی با بیان اینکه قرآن کریم مملو از خیر و برکت است و در همه عرصه های زندگی به آن نیاز داریم، افزود: بشر بیش از هر زمان دیگری به آموزه های انبیا نیاز دارد. بشر امروز بیش از هر زمان دیگیری نیاز به تعالیم انبیا دارد.

 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اضافه کرد: بحران معنویت، خانواده، عدالت اجتماعی و بین اللملی ناشی از دوری از منشاء نور و علم و برکت است.

 

وی با اشاره به نکوداشت خدمات قرآنی و حدیثی حضرت آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این مراسم، گفت: یکی از برنامه هایی که سالیانه در جشنواره قرآنی برگزار می شودد تجلیل از شخصیت هایی است که عمر مبارک خود را در خدمت قرآن و نشر معارف قرآنی قرار می دهند و به بزرگترین پاداش دست پیدا کرده اند.

 

حجت الاسلام عباسی افزود: امروز در این جلسه از یک شخصیت عزیز که عمری را در ساحت قرآن کریم و خدمت به معارف قرآنی گذرانده است، تجلیل می شود.

 

وی ادامه داد: آیت الله نورمفیدی بیش از 40 سال مستمر و هفتگی جلسه هفتگی قرآن کریم را برگزار بوده و این سنگر را ترک نکرده است.

 

کد خبر 1153174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha