اعطای تسهیلات کم بهره به کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعطای تسهیلات کم بهره به کسب وکارهای فرهنگی و هنری با اولویت طرح‌های توجیهی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ارتباط مجازی با رسانه های استان گفت: در راستای حمایت از تولید و اشتغال حوزه فرهنگ و هنر تسهیلات کم بهره به طرح‌های توجیهی و رسته های دارای اولویت اعطا می‌شود.

 

وی افزود: هنرمندان و فعالان فرهنگی استان پنج روز فرصت دارند طرح‌های توجیهی خویش را با درنظرگرفتن رسته‌های اعلامی و دارای اولویت حوزه فرهنگ و هنر با مراجعه به سایت به آدرس https://kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند.

 

رستمی اضافه کرد: این تسهیلات با بهره 10 درصد و برای مشاغل خانگی 6درصد و بازپرداخت 7 ساله و پنج ساله خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: رسته های مربوط به کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر شامل تالیف، ترجمه، طراحی، تصویرگری، صفحه آرایی، نمایه‌سازی، چاپ وب  سته بندی(ویراستاری، کاغذسازی، حروفچینی) و خدمات و کسب و کارهای بخش هنری شامل طراحی لباس، طراحی پارچه، اسباب بازی، مد ولباس، دینی و آیینی، گسترش هنرهای نمایش، گسترش امور سمعی وبصری(سینما، موسیقی و..) و گسترش هنرهای تجسمی جزوه کسب وکارهای‌های حوزه فرهنگ و هنر است.

 

وی در پایان تاکید کرد: ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۰ تا تاریخ ۱۵ اسفند سال جاری ادامه دارد و این تسهیلات با معرفی این اداره‌کل و از طریق اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام خواهد شد.

کد خبر 1153200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha