۹۲۱ پایگاه جشن نیکوکاری در خراسان‌جنوبی برپا می شود

عرب از برپایی ۹۲۱ پایگاه ثابت و سیار جشن نیکوکاری در سطح خراسان جنوبی خبر داد و گفت: پایگاه‌های نیکوکاری از ۱۲ اسفند برای جمع آوری کمک های مردمی در سطح استان فعال می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد عرب» امروز (۱۱ اسفند) در نشست خبری به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری، اظهار کرد: امسال سی و دومین جشن نیکوکاری در استان با حضور خیران و نیکوکاران طی روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اسفندماه برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی از برپایی ۹۲۱ پایگاه ثابت و سیار جشن نیکوکاری در سطح استان خبر داد و گفت: پایگاه‌های نیکوکاری از ۱۲ اسفند در سطح استان فعال می‌شوند.

 

وی با اشاره به افتتاح هفت مرکز نیکوکاری در خراسان‌ جنوبی همزمان با سراسر کشور، افزد: در حال حاضر ۱۴۵ مرکز نیکوکاری در سطح استان مشغول خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت امداد هستند.

 

عرب با بیان اینکه ۴۱ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خراسان‌ جنوبی هستند، تصریح کرد: در سال جاری تعداد ۱۲ هزار و ۹۰ قلم کالای مصرفی از جمله کولر، بخاری‌گازی و آب‌گرمکن با اعتبار ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تحویل مددجویان شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی با اشاره به ایجاد پنج هزار و ۳۴۴ فرصت شغلی با اعتبار ۲۰۶ میلیارد تومان در سال جاری، عنوان کرد: همچنین سه هزار مددجوی استان آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای را فراگرفته‌اند و برای ۵۰۲ نفر نیز کاریابی شده است.

 

وی بیان کرد: در این مدت ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق امداد به مددجویان پرداخت شده است.

 

عرب از توزیع ۳۳۲ دستگاه تبلت دانش آموزی به مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی خبر داد و گفت: در حال حاضر هشت هزار و ۷۸۱ فرزند ایتام و ۳۳ هزار ۱۹۲ فرزند محسنین مورد حمایت خیران هستند که متوسط پرداخت سالانه خیران به هر یتیم‌۸۴۱ هزار تومان و فرزند محسنین ۲۵۴ هزار تومان است.

 

وی در پایان به مصوبه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با رایگان شدن قبوض آب، گاز و برق مددجویان با رعایت الگوی مصرف اشاره و گفت: تاکنون مبالغ مصرفی ۲۲ هزار و ۵۰۰ قبض گاز، ۱۶ هزار و ۵۰۰ قبض برق و ۱۵ هزار و ۲۰۰ آب مددجویان پرداخت شده است.


 

کد خبر 1153217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha