فعالیت ۲۳۶ مرکز و موسسه قرآنی در استان یزد

جوادیان زاده با اشاره به تعداد خانه ها و موسسات قرآنی در استان گفت: تعداد ۲۳۶ مرکز و موسسه قرآنی در استان یزد فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: خوشبختانه موسسات قرآنی در سال های اخیر درخشش خوبی داشتند به طوری که شعار آنها از استان فراتر رفته و بسیاری از فعالیت های قرآنی کشور در این استان مدیریت می شوند که سامانه « حمد » الان قلب مدیریت فعالیت های قرآنی کشور را تشکیل می دهد.

وی افزود: اکنون در استان 67 موسسه قرآن و عترت مجوز دارند و 64 موسسه نیز از طریق سازمان تبلیغات اسلامی و 105 خانه قرانی روستایی نیز در قالب سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت های قرآنی را پیش می برند.

جوادیان زاده گفت: در سال گذشته با ارائه برنامه های خود در زمینه قرآن و عترت به عنوان استان پایتخت صحیفه سجادیه انتخاب شدیم و مجموعه گسترده ای از فعالیت ها از این تاریخ به بعد اجرایی می شود که چاپ کتاب های مختلف، نوشتارها و داستان های کودکان از جمله این موارد است.

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: در حوزه انتخاب روستاهای قرآنی به عنوان یکی از طرح های وزارتخانه توانستیم در بین هفت روستای برتر قرآنی کشور انتخاب شویم و روستای ده عرب ابرکوه این عنوان را کسب کرد.

وی گفت: فعالان قرآنی در خصوص بیمه فعالیت قرآنی می توانند با ثبت فعالیت ها و مشخصات لازم در مسیر عضویت صندوق و بیمه قرار بگیرند.

کد خبر 1153220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha