استان یزد ۵۰۰ حافظ کل قرآن کریم را داراست

مطهریان با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی برا تعداد حافظان قرآن کریم گفت: استان یزد ۵۰۰ حافظ کل قرآن کریم را داراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حمیدرضا مطهریان مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: اتحادیه قرانی متشکل از منتخب موسسات قرانی در سطح استانی است .

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد بیان کرد: برگزاری ده مجمع عمومی، 70 جلسه هیات مدیرت، 450 مصوبه، 350 مصوبه اجرایی، 200 مورد مسابقه قرانی با موضوعات مختلف با شرکت بیش از 220 هزار نفر، تشکیل صندوق قرض الحسنه با بیش از هزار فقره وام، اجرای صد درصد برنامه های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی از جمله اقدامات ما بوده است.

وی گفت: الان 500 حافظ قرآنی داریم در حالی که از مطالبه مقام معظم رهبری ده سال گذشته است و سهم استان نیز 150 هزار نفر حافظ قرآنی بوده است و همچنان ما فاصله با آن میزان داریم.

مطهریان بیان کرد: وقف مشارکتی بحث مهمی است که معتقدیم از ضروریات قرآنی است که در این صورت می توانیم برای موسسات دغدغه هزینه های جاری را حذف کنیم.

وی افزود: صندوق قرض الحسنه اتحادیه تاکنون حدود 5 میلیارد تومان وام پرداخت کرده است که بالای 3 میلیارد تومان نیز درخواست وام وجود دارد که امیدواریم با همکاری استاندار و مسئولان استانی بتوانیم گام مثبتی در این زمینه برداریم.

 

 

کد خبر 1153226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha