شهرداری‌ها نسبت به آذین بندی شهرها در مناسبت‌های ملی و مذهبی اهتمام داشته باشند

حجت‌الاسلام روحانی گفت: ا‌ز شهرداران استان گیلان انتظار داریم در آذین بندی شهرها در مناسبت‌های ملی و مذهبی به ویژه در این دولت انقلابی و حزب‌اللهی اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (چهارشنبه، ۱۱ اسفند) در همایش شهرداران شرق گیلان که در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر برگزار شد اظهار داشت: شهرستان رودسر ۷۰۰ شهید، دو هزار جانباز و ۲۱۰ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: شهرستان رودسر تنها استاندار شهید کشور را پس از انقلاب اسلامی در خود جای داده است و تنها چیزی که در این شهید بزرگوار به چشم نمی‌خورد ریاست بود زیرا با روحیه‌ای انقلابی و جهادی تمام تلاشش را معطوف به خدمت به مردم کرد و باید این روحیه مجدد به مدیران ما باز گردد.

 

روحانی تقدیم اولین شهید مدافع حرم و اولین شهیده عرصه سلامت از رودسر را از دیگر افتخارات این شهرستان ولایتمدار و شهیدپرور خواند و گفت: همه ما به ویژه مدیران و مسئولان باید نسبت به خواندن وصیتنامه‌های شهدا اهتمام بورزیم تا ببینیم که این مردان الهی چگونه در راه انقلاب و اسلام از همه چیز خود گذشتند.

 

وی شهرستان رودسر را شهرستانی شهیدپرور، مدیرپرور و عالم پرور در کشور و در طول تاریخ ذکر کرد و افزود: بسیاری از مدیران کشوری ما از شهرستان رودسر هستند و خوشحالیم که با تصمیم وزارت کشور و دولت انقلابی و مردمی، استاندار گیلان هم از این خطه انتخاب شد زیرا ایشان فرزند گیلان و رودسر بوده و همزبان با مردمند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن پاسداشت یاد و خاطر مرحوم حاج‌آقای جنیدی و تقدیم چهار فرزند شهیدشان در راه اسلام و انقلاب تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود شهرستان رودسر در دینداری و ولایتمداری زبانزد است شعار نیست و حقیقت است.

 

روحانی با تبریک مجدد عید مبعث و با بیان اینکه مدیران، مسئولان و شهرداران برای خدمت‌گذاری صادقانه و خالصانه باید از شهدا کمک بگیرند و در راه آنان حرکت کنند اذعان کرد: آذین بندی شهر در مناسبت‌های ملی و مذهبی به ویژه در این دولت انقلابی و حزب‌اللهی  امری است که همه شهرداران را به آن توصیه و تاکید می‌کنیم.

 

وی یادآور شد: شهرهای ما شهرهای اسلامی است و تمام شهرهای کشورمان در این مناسبت‌ها باید خودشان را با آذین‌بندی مناسب نشان بدهند که بخش عمده این امر در کنار حرکت‌های خودجوش مردمی به عهده شهرداری‌هاست و خواسته ما این است که شهرداران در خصوص پاسداشت شعائر اهتمام و حساسیت لازم را داشته باشند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید به شکل شورا محوری عمل کرده و مصوبات شورا را اجرایی کنند افزود: در این مسیر شوراهای اسلامی هم بعد از آنکه شهردار را انتخاب و به وی اعتماد کردند نباید در کار شهردار دخالتی داشته باشند و این تعاملات بین شورا و شهرداری باید دو سویه باشد.

 

روحانی پاکیزه نگهداشتن شهرها توسط شهرداری‌ها را نیز خواستار شد و اظهار داشت: توصیه اکید دارم که شهرداران در زمان مسئولیتشان در شهر علاوه بر یکسری کارهای ذاتی و روزمره، اقدامات ماندگار انجام دهند تا طعم خوش خدمت انقلابی و جهادی همواره در اذهان مردم بماند.

 

وی با تاکید بر اینکه انباشت زباله و پسماند از جمله معضلات و چالش‌های استان گیلان است خاطرنشان کرد: ایام نوروز و ورود مسافران و گردشگران را پیش رو داریم و شهرداری‌ها باید امر نظافت شهر و حفظ پاکیزگی آن را در اولویت قرار دهند.

کد خبر 1153225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha