سند ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در قرچک ترسیم شود

فرماندار شهرستان قرچک بر ضرورت ترسیم ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در این شهرستان تأکید کرد و گفت: مجمع توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت با استفاده از مردم و پتانسیل خیرین در این شهرستان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک به ریاست حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جمعه و با حضور علیرضا فاتحی‌نژاد فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب، بخشدار مرکزی و سایر مدیران ادارات و نهادها با محوریت برنامه‌ریزی بزرگداشت اعیاد شعبانیه در حال برگزاری است.

علیرضا فاتحی‌نژاد فرماندار شهرستان قرچک در این جلسه گفت: برگزاری اعیاد شعبانیه به ویژه برنامه‌های مهدویت و فرهنگ انتظار و ماه مبارک رمضان باید به‌صورت پرشور در دستور کار ادارات، هیئات مذهبی و گروه‌های مردمی قرار گیرد.

وی افزود: موضوع حجاب و عفاف از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری و کلیدواژه اکثر سخنان ایشان درخصوص مباحث فرهنگی و اجتماعی است؛ لذا ترویج این مقوله بایستی با اتخاذ راهکارهای مناسب در منطقه ساری و جاری بوده و عملیاتی شود.

فاتحی نژاد دیار ۱۵خرداد و شهرستان قرچک را دارای سبقه دینی و فرهنگی غنی دانست و تصریح کرد: قرچک شهر سرداران شهید، مشهد شهدای ۱۵ خرداد و مهد مردان و زنان انقلابی است که در برهه‌های مختلف وفاداری خود را به نظام ثابت کرده‌اند، بنابراین زمینه ترویج مبانی اسلامی در این منطقه مهیاست.

فرماندار قرچک ادامه داد: قرآن زمینه ساز هدایت انسان‌ها بوده که به‌درستی سبک زندگی اسلامی را ترسیم کرده لذا هر قدر جامعه با قرآن مأنوس شود، از بسیاری معضلات اجتماعی در امان خواهد بود، برگزاری محافل قرآنی و توسعه کمی و کیفی خانه‌های قرآن در نقاط مختلف شهری و روستایی باید در اولویت باشد و فرمانداری نیز از این موضوع حمایت خواهد کرد.

فاتحی نژاد  در پایان گفت: بایستی در قرچک علاوه بر حوزه‌های عمرانی و آبادنی، به مسائل فرهنگی توجه شود و تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری و دهیاری‌ها این مسئله را عملیاتی کنند.

کد خبر 1153228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha