آغاز هفته احسان و نیکوکاری از ۱۴ اسفند/ همه ایتام خوزستان دارای حامی هستند

شیبه از آغاز هفته احسان و نیکوکاری از ۱۴ تا ۲۱ اسفند خبر داد و با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۲ میلیارد تومان با کمک خیرین جمع‌آوری شود گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی پویش ایران مهربان همه ۲۵ هزار ایتام و محسنین استان دارای حداقل یک حامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جمال شیبه» امروز (چهارشنبه 11 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری جشن نیکوکاری اظهار کرد: هفته احسان و نیکوکاری از 14 تا 21 اسفند همزمان با سراسر کشور با شعار «عیدی برای همه» برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: هر سال در هفته احسان و نیکوکاری پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح شهرها مستقر می‌شد ولی از زمان شیوع کرونا رویکردها تغییر یافت و به سمت پرداخت‌های الکترونیکی و غیرحضوری سوق پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته 32 میلیارد تومان در جشن نیکوکاری توسط مردم خیر و نیکوکار جمع‌آوری شد اضافه کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود 42 میلیارد تومان در جشن احسان و نیکوکاری جمع‌آوری شود که امیدواریم با کمک خیرین، گروه‌های جهادی، سپاه و بسیج این امر تحقق پیدا کند.

 

شیبه تصریح کرد: مردم خیر و نوع‌دوست خوزستانی قبل از آغاز جشن نیکوکاری اقدام به پرداخت وجوهات نقدی جهت کمک به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان کردند که تاکنون 14 میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: خیرین می‌توانند از طریق کد دستوری #061*8877*، کد QR و شماره حساب بانک ملی 6037991899940575  در جشن احسان و نیکوکاری شرکت کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات کمیته امداد اشاره کرد و ادامه داد: در طی 43 سال از پیروی انقلاب اسلامی کمیته امداد که با دستور امام راحل (ره) در 14 اسفند تشکیل شد اقدامات بسیار خوبی به ویژه در بحث اشتغال و مسکن مددجویان، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش و ... انجام داده است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال توانستیم 14 هزار فرصت شغلی برای مددجویان فراهم و 100 درصد تعهد ما برای این موضوع محقق شده است ابراز کرد: از این تعداد عده‌ای با پیگیری‌های کمیته امداد حقوق‌بگیر شدند، بخشی در زمینه مشاغل خانگی فعال هستند و برخی دیگر در زمینه راهبری شغلی فعالیت دارند. 

 

شیبه ابراز کرد: همچنین در سال جاری یک هزار و 500 واحد مسکونی ویژه مددجویان افتتاح شده و همچنین سه هزار واحد دیگر نیز در حال احداث است که در سال 1401 بهره‌برداری می‌رسند و در اختیار افراد تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه در زمینه تامین لوازم ضروری نیز تابستان امسال 2 هزار و 700 کولر گازی و آبی توزیع شده و 300 کولر دیگر نیز تا پایان سال اهدا می‌شود عنوان کرد: در سال جاری تاکنون چهار هزار سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش اهدا شده و تا پایان سال جاری یک هزار و 500 سری جهیزیه دیگر نیز به واجدین شرایط اهدا می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان به فعالیت‌های مراکز نیکوکاری تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 250 مرکز نیکوکاری در سطح استان در حال فعالیت است که بنا داریم آنها را به 400 مرکز افزایش دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه بحث تخصصی شدن مراکز در دستور کار است که تاکنون 43 مرکز تخصصی شدند عنوان کرد: از این تعداد 17 مرکز در زمینه اشتغال، 11 مرکز در زمینه زکات، 9 مرکز در زمینه فرهنگی، چهار مرکز در زمینه حمایتی، 2 مرکز در زمینه رسانه و یک مرکز در زمینه مسائل حقوقی در حال فعالیت هستند.

 

شیبه با بیان اینکه در حال حال 25 هزار فرزندان ایتام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان هستند اذعان کرد: این تعداد توسط 53 هزار حامی حمایت می‌شوند و خوشبختانه در پویش ایران مهربان شرایطی فراهم شد که در حال حاضر هیچ یتیم و محسنینی در استان بدون حامی وجود ندارد و همه حداقل دارای یک حامی هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: 53  هزار دانش‌آموز و هفت هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد خوزستان هستند و خدماتی همچون کمک هزینه تحصیلی، بسته‌های لوازم‌التحریر، اهدای یک هزار تبلت به دانش‌آموزان و نیازمندان تحت پوشش و ... دریافت می‌کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به طرح راه‌اندازی ایستگاه‌های بازیافت توسط کمیته امداد در استان جهت اشتغال مددجویان تاکید کرد: هدف‌گذاری ما 50 ایستگاه بازیافت بود که هشت ایستگاه را به صورت پایلوت آغاز کردیم که مکان آنها خریداری شد که در حال پنج ایستگاه در حال فعالیت هستند که امیدواریم با همکاری شهرداری و دستگاه‌های مربوطه بتوانیم سایر ایستگاه‌ها را راه‌اندازی کنیم.

 

وی همچنین در رابطه با شرایط زندگی مسکن مددجویان در منطقه شیرین‌شهر و رامین بیان کرد: بخشنامه‌ای جهت واگذاری مسکن‌های مهر آماده و نیمه‌تمام به کمیته امداد صادر شد که از مددجویانی که درخواست داشتند از منازل این مناطق بازدید کردند و مسکن به آنها تعلق گرفت؛ باقی امکانات جهت بهبود وضعیت زندگی و ارائه خدمات شهری در این مناطق به عهده دستگاه‌های مربوطه همچون شهرداری است.

 

شيبه تصریح کرد: بیشترین خدمات ما به مناطق محروم است که بر اساس اعلام وزارت کشور شهرستان‌های اندیکا، شادگان، سردشت در دزفول، الوار گرمسیری و سوسن در ایذه دارای بیشترین ضریب محرومیت در استان خوزستان هستند.

 

وی یاد آور شد: در زلزله اندیکا کمیته امداد بالغ بر 40 میلیارد تومان خدمات به محرومان این منطقه در قالب لوازم سرمایشی و گرمایشی، لوازم ضروری زندگی همچون فرش، اجاق گاز و ... ارائه داده است؛ همچنین جهت تکمیل مسکن مددجویان این منطقه به هر خانوار 20 میلیون تومان کمک‌ بلاعوض و 30 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اعطا شد.

 

کد خبر 1153236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha