دفتر همکاری مشترک استان هرمزگان با سازمان همکاری اقتصادی (اکو) راه‌اندازی می‌شود

دوستی از پیگیری راه‌اندازی دفتر همکاری مشترک استان هرمزگان با سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با توجه به فرصت‌های بی‌نظیر استان هرمزگان در زمینه حمل و نقل و ترانزیت، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « مهدی دوستی » پس از برگزاری نشست مشترک اقتصادی استان هرمزگان با سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، اظهار داشت: ما امروز میزبان دوستان خود در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی "اکو" بودیم و دبیرکل و نمایندگان دائم 10 کشور عضو این سازمان، در بندرعباس حضور پیدا کردند.

 

وی افزود: قرار است دفتر همکاری مشترک استان هرمزگان با سازمان همکاری اقتصادی اکو راه‌اندازی شود، چرا که استان هرمزگان در جمهوری اسلامی ایران، دارای فرصت‌های بی‌نظیری در زمینه حمل و نقل و ترانزیت است و ایران اصلی‌ترین مرکز برای برقراری ارتباط بین کشورهای جنوب شرق آسیا، کشورهای غربی و اروپایی‌ است.

 

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: بندر شهید رجایی بندرعباس با وجود زیرساخت‌های گسترده، اولین هدف در این زمینه است و اعلام آمادگی کردیم که در پس‌کرانه بندر شهیدرجایی، زمین یا باراندازهایی را در اختيار دوستان خود در کشورهای عضو اکو قرار دهیم که این امر پایه‌ای برای شروع همکاری‌های آتی و ترانزیتی شود.

 

دوستی تاکید‌کرد: با توجه به پتانسیل‌هایی که کشورهای عضو اکو در حوزه معادن دارند، تبادل مواد اولیه معدنی نیز می‌تواند پایه‌ای دیگر در روند توسعه روابط باشد و این تبادلات همچنین می‌تواند در عرصه پتروشیمی نیز وجود داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی مانند افغانستان، تاجیکستان و قزاقستان پتانسیل‌های معدنی قابل توجهی دارند که می‌تواند مبنای تعامل باشد و برخی دیگر دوستان ما مانند کشور ترکیه مزیت‌های ترانزیتی و گردشگری دارند که مجموع این‌ها باید تبدیل به یک مدل‌های مشخص همکاری در زمینه معدنی، گردشگری، امنیت انرژی و ترانزیت شوند و با توجه به رویکرد مثبت دبیرکل اکو، امیدواریم آرزوهای اعضای اکو به واقعیت تبدیل شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1153273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha