اولین کنگره شهدای دانشگاه های کشور در گیلان برگزار می شود

نجفی از برگزاری اولین کنگره شهدای دانشگاهیان کشور در سال آینده در دانشگاه گیلان خبر داد و گفت: بزرگداشت مقام شهدا و تبیین جایگاه آن‌ها در توسعه علمی کشور از جمله اهداف مهم برگزاری این کنگره ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فرید نجفی» امروز (چهارشنبه، ۱۱اسفند) مهمترین برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه گیلان برای سال آینده را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در سال‌های اخیر دانشگاه‌ها از نقش اساسی خود دور شده و در جهت نادرستی قرار گرفتند به همین دلیل برای ارتقاء دانشگاه گیلان برنامه‌ای راهبردی با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری تدوین کردیم.

 

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه باید به سمت دانشگاه اسلامی جامعه محور، تمدن ساز و نسل چهارمی حرکت کنیم برنامه‌های این دانشگاه برای سال ۱۴۰۱ را برشمرد و عنوان کرد: تبیین و بکارگیری عملیاتی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه، نقش‌آفرینی در حوزه جهاد تبیین و آشنایی جامعه با دستاوردها از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

 

نجفی از انعقاد تفاهمنامه مشترک بین دانشگاه گیلان و حوزه علمیه با هدف نیل به سمت دانشگاه اسلامی خبر داد و تصریح کرد: برای رسیدن به دانشگاه آرمانی در کشور یک برنامه هم‌اندیشی را تدارک دیده‌ایم که سال آینده نسبت به اجرایی کردن آن در دانشگاه گیلان اقدام می‌کنیم.

 

وی از برگزاری اولین کنگره شهدای دانشگاهیان کشور در سال آینده با همکاری معاونت فرهنگی وزارت علوم در دانشگاه گیلان خبر داد و اضافه کرد: بزرگداشت مقام شهدا و تبیین جایگاه آن‌ها در توسعه علمی کشور از جمله اهداف مهم برگزاری این کنگره ملی به شمار می‌رود.

 

* ارتقاء سواد رسانه‌ای و برجسته کردن ارزش‌های معنوی 

«پریسا کرمی»مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز در این جلسه فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث کتاب و کتابخوانی را متذکر شد و اذعان کرد:‌ در کنار ارتقاء سواد رسانه‌ای و برجسته کردن ارزش‌های معنوی که جزو اهداف این نهاد است امیدواریم با تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت که می‌تواند پاسخگوی دو هزار نفر باشد شاهد تحقق اتفاقات خوب در این بخش باشیم.

 

*لزوم ترویج ایثار اجتماعی در جامعه

«عبدالله پاکاری» نیز در این جلسه یکی از ابعاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران دانست و تصریح کرد:‌ ترویج این فرهنگ تنها بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست و سایر دستگاه‌ها هم باید در این حوزه به نقش خود عمل کنند زیرا دستگاه‌ها طبق قانون باید ۲۰ درصد از اعتبارات فرهنگی خود را در این بخش هزینه کنند و گزارش آن را به بنیاد شهید ارائه کنند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با تاکید بر اینکه ایثار و شهادت تنها مربوط به میدان رزم نیست نهادینه کردن ایثار اجتماعی را در جامعه لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ایثار اجتماعی را ترویج کنیم این امر در مشکلات مختلف گره گشا خواهد بود و موجبات تکامل جامعه را فراهم می‌سازد.

 

کد خبر 1153290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha