در ایران با آغاز کرونا بهترین خدمات توسط دینداران صورت گرفت

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: در ایران با آغاز کرونا بهترین خدمات و حمایت‌ها برای آسیب دیدگان از کرونا توسط دینداران صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت الله رضا رمضانی گیلانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در سمینار علمی بهبود روابط انسانی در دوران پسا کرونا با الهام از آموزه‌های اسلام و مسیحیت که در دانشگاه بین المللی اهل بیت برگزار شد، گفت: با توجه به اشتراکات ادیان ابراهیمی ما همواره بر گفتگو و هم افزایی بین گروههای مختلف از ادیان الهی را مورد تاکید قرار دادیم.

وی افزود: امروز گفتمان دینی نه تنها در ادیان ابراهیمی بلکه حتی ادیان بشری هم می تواند مطرح باشد. دانشمندان دنبال ایده اخلاق جهانی هستند که
برای تحقق این اصل حاکمیت و دانشمندان الهی باید طوری همکاری داشته باشند که بدنه جامعه به حداقل های اخلاق دینی در بهبود روابط انسانی معتقد باشند و روابط جامعه بشری بر مبنای آن توسعه دهند چیزی که اسلام دنبال آن بوده است.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در علوم اجتماعی غرب و شرق ثابت شده که انسان ها دوست دارند با یکدیگر زندگی کنند که بتوانند به رفع مشکلات همدیگر اثرگذار باشند، اظهار کرد: برای رفع مشکلات، تقویت روحیه تعاون، توسعه ارتباطات ملل و نحل باید دنبال راهکارهای مناسب باشیم، امروز بیش از هر زمان جامعه انسانی نیازمند توسعه ارتباطات است که بتواند بر مشکلات فراوان که کرونا هم بر آن افزوده است فائق آید.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه مشکلات جامعه بشری نشان داده که تعریف دقیق و جامعی از روابط انسانی ارایه نشده است، ابراز کرد: جدایی امروز انسان از معرفت و معنویت سبب تغییر ذائقه ها شده است، اضطراب ها، استرس ها و بی‌هویتی های شخصی و جمعی برای حیات انسان خطرناک شده است. آمار فقر و گرسنگی رنج آور، محیط زیست آلوده، بردگی مدرن، خودکشی، تبعیض، بی عدالتی، کشتار با آزادی و کرامت انسانی قابل جمع نیست.

وی با بیان اینکه ایده اخلاق جهانی باید بازتعریف شود، گفت: تمام سازمانهای جهانی و حاکمیت باید در این امر شریک شوند. بیش از این باید به معنویت عقلانیت و عدالت پرداخته می‌شد، متاسفانه امروز با معنویت های انحرافی تحجرگرا، ظلم و ستم پذیری مواجه هستیم که با فرهنگ و ادبیات کرامت انسان سازگاری ندارد و همین معنویت افراط تفریط کشتار و قتل را توسعه می دهد، در حالیکه باید دنبال معنویت مسئولیت‌پذیر برویم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه شان اجتماعی دین بروز و ظهور لازم را پیدا نکرده است، اظهار کرد: صداقت، عشق، محبت، امانتداری، گره‌گشایی، حل مشکلات دیگران باید توسعه پیدا کند.
پیامبر اکرم(ص) می فرماید هر کس شب بخوابد و به فکر مسلمانان نباشد مسلمان نیست، در دوران پسا کرونا باید این ارتباطات توسعه پیدا کند و زندگی مسالمت‌آمیز باید به معنای کامل کلمه تحقق پیدا کند، انقلاب برای رسیدن به کرامت انسانی به معنای واقعی کلمه تلاش می کند.

وی بیان کرد: سازمانهای بین المللی شعار زیاد می دهند در حالی که حقوق بسیاری از انسانها پایمال می‌شود و هیچ دفاعی از مدافعان حقوق بشر سر داده نمی شود. در ایران با آغاز کرونا بهترین خدمات و حمایت‌ها برای آسیب دیدگان از کرونا توسط دینداران صورت گرفت، آموزه های دینی چنین ویژگی هایی را دارد که اگر به ثمر برسد باید در همه جوامع توسعه پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه های اجتماعی دین باید توسعه پیدا کند. احکام دینی ما باید سلامت اجتماعی را فراهم کند و روحیه تعاون را گسترش دهد که در دوران پساکرونا جامعه را بسیاری از آسیب‌های دیگر حفظ کنیم.

کد خبر 1153291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha