گفتگوی مشترک درباره کرامت انسانی اهمیت زیادی دارد

دبیر کل شورای جهانی کلیساها گفت: برای ما بسیار اهمیت دارد که درباره کرامت و آزادی انسانی به گفتگو های مشترک دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، پروفسور یوان سائوکا دبیر کل شورای جهانی کلیساها امروز در سمینار علمی بهبود روابط انسانی در دوران پساکرونا با الهام از آموزه‌های اسلام و مسیحیت که در دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع)، گفت: عدالت همراهی با مظلومان، حفظ کرامت و آزادی انسان ها نیز از دغدغه های ما است.

وی با بیان اینکه ۳۵۲ کلیسا در ۱۲۰ کشور دنیا ۶۰۰ میلیون پیرو دارند، عنوان کرد: هدف ما در سازمان بین‌المللی کلیساها ایجاد وحدت بین مسیحیان است. در بسیاری از افکار فلسفی اختلاف نظر وجود دارد، در ادیان کتاب یکی اما قرائت ها متفاوت است، ما در شورا سعی می‌کنیم همه مسیحیان با دیالوگ و گفتمان به وحدت برسند.

دبیر کل شورای جهانی کلیساها با بیان اینکه خداوند فقط خدای مسیحیان نیست، همه ما انسانها مخلوق خداوند هستیم خدایی که دوست دارد همه ما به وحدت‌ و صلح برسیم، اظهار کرد: طی دوسال کرونا تجربه های زیادی را به دست آوردیم که چگونه در فضای مجازی ارتباطات معنوی داشته باشیم.


پروفسور یوان سائوکا با بیان اینکه امروز با وجود کرونا برای بسیاری از خانواده ها بحث معنوی پررنگ شده است و از ما محتوای معنوی می‌خواهند، اظهار کرد: در اسلام و مسیحیت یهود همه ما یک خالق داریم و با وجود اختلاف نظرها همه اعضای یک خانواده یعنی همه مخلوق خدا هستیم این تجربه مهم ما در دوران کرونا بود.

وی افزود: برای ما بسیار اهمیت دارد که درباره کرامت و آزادی انسانی به گفتگو های مشترک دست پیدا کنی، ما تلاش کردیم در برخی جاها که به نام دین یکدیگر را می کشند اقداماتی داشته باشیم و آموزش‌هایی بدهیم که دیگر از چنین اتفاقاتی رخ ندهد و به یکدیگر احترام بگذارند.

دبیر کل شورای جهانی کلیساها در پایان خاطرنشان کرد: همه ما به عنوان انسان در ادیان ابراهیمی یک خالق داریم همه از یک خانواده هستیم و باید یاد بگیریم چگونه با یکدیگر با احترام و برخورد کنیم، محال است که همه دنیا به یک شکل و یک گونه فکر کند باید با وجود اختلافات به ارزش‌های مشترک توجه کرده و با هم حرکت کنیم آن زمان به وحدت بیشتر می رسیم.

کد خبر 1153292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha