شست و شوی فرش، مصرف آب را افزایش داد

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: شست و شوی فرش مصرف آب خانگی در شیروان را افزایش داد.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به کاهش بارندگی ها و خشکسالی های پی در پی اظهارکرد: به شهروندان توصیه می شود حتما در مصرف آب صرفه جویی کنند در غیر اینصورت پیش بینی کمبود، افت و قحطی آب را در برخی از مناطق سطح شهر خواهیم داشت.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان خاطرنشان کرد: از مردم شریف تقاضا داریم مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب را به ویژه در خانه تکانی‌های شب عید در دستور کار خود قرار دهند زیرا که تنها راه حل پایان دادن به مسئله کمبود آب، افزایش تولید نیست بلکه با صرفه جویی عمومی هم می توان بر این بحران غلبه کرد.

 

رمضانی عنوان کرد: در حال حاضر خروجی مصرف آب خانگی این شهر ۳۱۵ لیتر بر ثانیه است که در بهمن ماه بین ۲۸۰ تا ۲۲۰ لیتر بر ثانیه متغیر بود و با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز، شست و شوی فرش و آغاز خانه تکانی از جمله علل اصلی افزایش مصرف آب در روزهای پایانی سال است.

 

وی بیان کرد: توان تولید آب در شیروان، ۲۶۰ لیتر بر ثانیه است که با توجه به افزایش مصرف طی ۱۰ روز اخیر، ۶۰ لیتر بر ثانیه آب از بند انحرافی سد بارزو گرفته می شود.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان اضافه کرد: آب شُرب این شهر از دو حلقه چاه زیر سد بارزو تامین می شود که طی مکاتبات انجام شده درخواست تحویل آب از محل سد بارزو از ۱۰ اسفندماه صورت گرفته است.

 

شهر شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، بیش از ۴۲ هزار مشترک آب دارد.

 

کد خبر 1153325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha