مساجد پایگاه احسان و نیکوکاری و تبلوری از محرومیت زدایی

مساجد علاوه بر نقش فرهنگی و دینی، پایگاه احسان و نیکوکاری و تبلوری از محرومیت زدایی در هر محله محسوب می شود که در ایام پایانی سال و نوروز مایه امید نیازمندان است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: مساجد کارکردهای زیادی در جامعه داشته و از صدر اسلام تاکنون متناسب با همت مردم و متولیان این مراکز دینی، نقش و راهبردهای اساسی آن ایفا و عملیاتی شده است.

عبادت و بندگی، توسعه فرهنگ ناب اسلامی، ترویج معارف دین، آموزش و دانش افزایی و کمک به نیازمندان از جمله ظرفیت های این مرکز دینی به حساب می آید که زیر شاخه های متعددی داشته و توانسته در هر زمان بخشی از آن با تلاش مردم عملیاتی شود.

 

مساجد علاوه بر نقش فرهنگی و دینی، پایگاه احسان و نیکوکاری و تبلوری از محرومیت زدایی در هر محله محسوب می شود که در ایام پایانی سال و نوروز مایه امید نیازمندان است که البته تحقق این امر مهم وابسته به مشارکت مردم و جوانان و خیرین دارد.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز به عنوان تشکل های فعال در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی و هنری به تامین نیازهای اولیه اعضا و مردم محله نیز اقدام کرده و مورد حمایت خیرین نیز بوده است.

 

اجرای طرح های مواسات و همدلی از جمله فعالیت های این مراکز در طول ادوار مختلف بوده که البته در دوران کرونا اوج و قدرت یافته است.

رهبری و هدایتگری و اجرای برنامه های این عرصه به همت جوانان جلوه ممتازی از فعالیت در حوزه مساجد به حساب می آید که باید نقش و جایگاه آن را تقویت کرد.

 

*توزیع بسته های گوشت نذری و خوراک و پوشاک

 

یکی از برنامه‌های که در کانون های مساجد رونق خاصی دارد توزیع بسته های معیشتی است که در امسال با حمایت برنامه سمت خدا و خیریه حضرت خدیجه(س) توزیع گوشت انجام شد.

امسال 11 هزار بسته گوشت امسال توزیع در سراسر استان اصفهان به واسطه کانون های مساجد توزیع شده و بخش زیادی از کانون ها نیز به صورت خودجوش بسته های غذایی آماده و توزیع کرده اند.

 

امام جماعت مسجد آقانوروز تیران با اشاره به اینکه صدقه اول ماه برای سلامتی امام زمان(عج) جمع آوری می شود، گفت: این مبالغ و نذورات مردم برای تهیه بسته های معیشتی و تامین نیازهای مردم هزینه می شود.

حجت الاسلام «علیرضا دادخواه« افزود: علاوه بر بسته های غذایی، نیاز شب عید مردم نیز با حمایت مسئولان و خیرین آماده و توزیع خواهد شد.

 

*مشارکت و همدلی کانون های مساجد در احسان و نیکوکاری

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان ادامه داد: علاوه بر توزیع بسته های گوشت نذری به صورت منسجم و هماهنگ، تشکل های دینی مساجد فعالیت های خود جوش در این حوزه دارند.

وی ادامه داد: توزیع بسته های حمایتی و کمک به اعضای کانون از جمله اقداماتی است که به واسطه کانون های مساجد مورد توجه قرار گرفته و محقق می شود.

 

*راه اندازی پایگاه های احسان و نیکوکاری در مساجد

 

با توجه به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، هفت روز به عنوان هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده که در این هفته برپایی چادرهای جمع آوری کمک های مردمی در مساجد و مصلی های نماز جمعه انجام می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از برپایی بیش از چهار هزار پایگاه جمع آوری کمک های مردمی خبرداد و گفت: برخی از این پایگاه ها در مساجد قرار گرفته است.

 

«کریم زارع« افزود: نیمی از 500 مرکز نیکوکاری این استان در مساجد راه اندازی شده و توسط معتمدین محلی مدیریت می شود که کمک های مردمی جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع می شود.

چنین اقداماتی از دل مساجد کارکردهای این مراکز دینی را احیا و سبب خیر و برکت خواهد شد از این رو باید نمازگزاران با محوریت مساجد سهم خود را نسبت به این امر مهم ایفا کنند که قطعا مورد رضایت حق تعالی قرار می گیرد.

 

کد خبر 1153329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha