توجه به سبک ایرانی-اسلامی در نهاد خانواده در برش نقشه مهندسی فرهنگی فارس

حجت الاسلام استوار میمندی گفت: اولین کلان مسئله در برش نقشه مهندسی فرهنگی فارس توجه به سبک ایرانی-اسلامی در نهاد خانواده است و طرح خانواده متعالی در سال ۹۹ به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان رسید و مراحل ۱۰ گانه آن در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «محمد استوار میمندی»، امروز (پنج شنبه 12 اسفند) در اولین همایش خانواده متعالی که در دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: یکی از کانون هایی که هدف حمله دشمن به خصوص در کشورهای اسلامی و مستقلی مانند ایران است، کانون خانواده است زیرا با هدف قرار دادن خانواده قصد فروپاشی و انحطاط جامعه ما را دارند.

مدیر حوزه های علمیه فارس با تبریک اعیاد رجب و شعبانیه افزود: تمام افرادی که در جامعه ما دلشان برای مردم می تپد باید به امر حفظ خانواده توجه جدی داشته باشند زیرا اهتمام در امر خانواده یک ضرورت ملی است.

وی اضافه کرد: توجه به خانواده ذیل ضروریات شورای انقلاب فرهنگی برای تعالی خانواده ایرانی و ذیل سند مهندسی کشور در اولویت قرار دارد.

حجت الاسلام استوار میمندی با اشاره به رونمایی از برش نقشه مهندسی فرهنگی فارس بیان کرد: این برش در سفر ریاست جمهوری به فارس رونمایی شد و یک هزار و 500 نخبه استان برای آن نظر دادند که این برش ذیل نظارت نماینده ولی فقیه در استان فارس به تصویب رسید.

وی ادامه داد: اولین کلان مسئله در برش نقشه مهندسی فرهنگی فارس توجه به سبک ایرانی-اسلامی در نهاد خانواده است و طرح خانواده متعالی در سال 99 به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان رسید و مراحل 10 گانه آن در حال اجراست.

مدیر حوزه های علمیه فارس تاکید کرد: یک طرح فرهنگی برای به نتیجه رسیدن باید مردمی شود و در صدر طرح خانواده متعالی شاهد مواردی مانند توحید و نبوت و آموزه های اسلامی هستیم.

وی افزود: در این طرح به موضوعاتی مانند سن ازدواج، طلاق به عنوان یک آسیب خانوادگی، فرزندآوری، همسرداری، تربیت فرزند، سنت های غلط پیش روی ازدواج، فضای مجازی و پیامدهای آن برای خانواده، معیشت و تاثیر آن بر خانواده، صله رحم و مناسبت های خانوادگی، تاثیر مواد مخدر و اعتیاد بر خانواده، اخلاق جنسی و اشتغال زنان پرداخته می شود.

کد خبر 1153392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha