ایجاد خط‌ های ویژه به حرمین مطهر (ع) در شیراز در ایام نوروز

اصنافی گفت: شهرداری شیراز برای ایام نوروز تورهای گردشگری، خط‌ های ویژه از ایستگاه «وکیل ‌الرعایا» به حرمین مطهر (ع) و ۱۶ تاکسی برای راهنمایی مسافران و گردشگران با عنوان «از من بپرس» در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید احسان اصنافی»، امروز (پنج شنبه 12 اسفند) در جلسه شورای اداری استان فارس از آمادگی شیراز برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: شهرداری شیراز برای ایام نوروز سال ۱۴۰۱ و استقبال از مسافران نوروزی اقدامات و برنامه‌ های لازم را انجام می دهد.

شهردار شیراز افزود: در مجموعه شهرداری شیراز تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است زیرا پس از 2 سال شاهد حجم بالای مسافران نوروزی در شیراز پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: عملیات پاکسازی از ۱۰ کیلومتری ورودی ‌های شیراز انجام شده و سرویس‌ های بهداشتی تعمیر و تجهیز شده اند، المان‌ ها نورپردازی‌ ها، تابلوها و پارک ‌ها نیز در دست تعمیر هستند.

شهردار شیراز با اشاره به انجام گل کاری در سطح شهر شیراز بیان کرد: از ۲۵ اسفند شاهد ورود اولین مسافران نوروزی خواهیم بود و فضا تا این زمان زیباسازی خوبی می شود.

اصنافی ادامه داد: تمهیدات دیگری مانند برپایی غرفه‌ های نوروزی، برگزاری برنامه ‌های فرهنگی، استقرار نمادها و المان ‌های نوروزی و سامان دهی مشاغلی مانند عرضه میوه و تره‌ بار شب عید به انجام رسیده است.

وی اعلام کرد: مجوز حفاری از ۱۵ اسفند صادر نمی شود و تمام  حفاری ‌ها تا ۲۲ اسفند جمع آوری خواهند شد و سه کمپ زیباشهر، شهید شیرودی و باغ جنت با ظرفیت ۲۲۰ کانکس برای مسافران نوروزی آماده شده‌ است و برای اسکان مسافران درصورت بارندگی و کمبود فضا با نمایشگاه بین ‌المللی فارس هماهنگی شده است.

شهردار شیراز اضافه کرد: ۱۱ بوستان در سطح شهر با امکان نصب 2 هزار و 500 چادر و در صورت لزوم ۱۳ سالن ورزشی شهرداری شیراز برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و ۳۵ پارکینگ با ظرفیت بیش از چهار هزار و 500 خودرو در کنار پارکینگ‌ های خصوصی برای ایام نوروز تدارک دیده شده است.

وی اعلام کرد: شهرداری شیراز برای ایام نوروز تورهای گردشگری، خط‌ های ویژه از ایستگاه «وکیل ‌الرعایا» به حرمین مطهر (ع) و ۱۶ تاکسی برای راهنمایی مسافران و گردشگران با عنوان «از من بپرس» در نظر گرفته است.

کد خبر 1153412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha