توقف پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده گرمه و جاجرم

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده گرمه و جاجرم گفت: متاسفانه پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده گرمه و جاجرم با صدور یک بخشنامه بانکی، از دو ماه پیش متوقف شد.

«مسعود سجادی» درباره وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده استان به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: متاسفانه پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زده با صدور یک بخشنامه بانکی، از دو ماه پیش متوقف شد.

 

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده گرمه و جاجرم افزود: بانک ها می گویند بر اساس این بخشنامه، پرداخت تسهیلات برای روستاییان باید از طریق ثبت نام در سامانه جهش تولید مسکن انجام شود اما ثبت نام وام مسکن روستایی در این سامانه تعریف نشده است.

 

سجادی اظهارداشت: اکنون 90 درصد از 610 واحد خسارت دیده از زلزله در روستاهای گرمه و جاجرم سقف زده شده اما برای ادامه کار، قسط وام آزاد نشده است.

 

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده گرمه و جاجرم افزود: طی دو ماه گذشته هیچ گونه قسط تسهیلات بازسازی آزاد نشده و کار ساخت و ساز را متاثر کرده است.

 

وی همچنین با بیان اینکه بیش از چهار هزار و 238 تُن سیمان رایگان بین زلزله زدگان گرمه و جاجرم توزیع شده، گفت: این میزان سیمان، اهدایی بنیاد مستضعفان است که به صورت رایگان در مناطق روستایی خسارت دیده از زلزله بهار امسال توزیع شده است.

 

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده گرمه و جاجرم خاطرنشان کرد: برای بازسازی هر واحدمسکونی روستایی خسارت دیده از زلزله ۱۶۰ پاکت سیمان در اختیار قرار می گیرد.

 

بامداد روز 27 اردیبهشت ماه سال جاری دو زمین لرزه به بزرگی ۵.۵ و ۵.۳ ریشتر دو شهرستان گرمه و جاجرم را به لرزه درآورد و موجب بروز خسارت های زیادی به منازل مسکونی شد که بر اساس اعلام بنیاد مسکن بر اثر وقوع این زمین لرزه به یک هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی آسیب وارد شد.

کد خبر 1153420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha