پایه‌گذاری مهدویت در گفتمان فرهنگی دولت/ برگزاری کنگره میرزا کوچک در تراز بین‌المللی

ثقتی با بیان اینکه گفتمان فرهنگی دولت بر اساس مهدویت پایه‌گذاری شده است گفت: کنگره میرزا کوچک سال آینده در تراز بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (پنج شنبه، ۱۲ اسفند) در همایش ادبی موعود، فومن را شهر ییشرو در تمام حوزه‌ها از جمله انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: اگر اطلس مبارزاتی استان گیلان را مطالعه کنیم علاوه بر حماسه دفاع مقدس اولین اعتصاب‌ها و تجمعات و رویدادهای انقلابی مربوط به این شهرستان بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه فومن در حوزه بصیرت و محکومیت فتنه 88 و رویدادهای فرهنگی و ادبی نیز پیشگام بوده است عنوان کرد: پیشتازی در برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه از دیگر افتخارات شهرستان فومن است و امسال با سیاستی که این اداره کل ابلاغ کرده تمرکز زدایی در فعالیت‌های فرهنگی آغاز شد.

 

ثقتی با تاکید بر اینکه گیلان فقط رشت نیست هزینه کردن بودجه‌ها و برگزاری رویدادهای ملی در سراسر استان را خواستار شد و تصریح کرد: یکی از اقداماتی که انجام دادیم این است که اعتبارات برگزاری جشن‌های مهدویت را به تمام شهرستان‌ها کشاندیم و فومن اولین شهرستانی بود که در این بخش پیشگام عمل کرد.

 

وی سطح برگزاری همایش ادبی موعود فومن را بسیار بالا و در تراز ملی خواند و ضمن تشکر از همه دست اندرکاران، امام جمعه، فرماندار و اداره فرهنگ و ارشاد فومن ابراز داشت: شورای فرهنگ عمومی گیلان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری فرهنگی است که جلسات آن به ریاست نماینده ولی فقیه، نایب رئیسی استاندار و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان موضوع نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان را تقویت همگرایی نهادهای فرهنگی اعلام کرد و گفت: باور داریم اگر می‌خواهیم سکان فرهنگی گیلان در مسیر درستی هدایت شود و رویدادهای بزرگ و ماندگار در آن برگزار شود بایستی در درجه اول طیف مدیریتی استان همسو و همگرا باشند.

 

ثقتی ضمن تاکید بر تحقق هدف تقویت همگرایی نهادهای فرهنگی در سطح شهرستان‌های استان گیلان ابراز داشت: مردم از تنش، عدم همگرایی و عدم اتحاد استقبال نمی‌کنند و مایلند کارگزاران نظام همگی در یک صف و جبهه قرار بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه در گفتمان فرهنگی دولت بحث مهدویت به عنوان یک دکترین پایه گذاری شده است افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر هر برنامه و کاری را به جهت تحکیم مبانی انقلاب اجرا کنیم یک گام به سمت ظهور حضرت ولی عصر(عج) برداشته‌ایم بنابراین تمام فعالیت‌هایی که تقویت کننده نهاد انقلاب و جمهوری اسلامی است ما را به این هدف مهم نزدیک‌تر می‌کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری کنگره عظیم میرزا کوچک خان در سال آینده و در تراز بین‌المللی خبر داد و یادآور شد: یقینا چند مورد از اجلاسیه‌های این کنگره را در شهرستان فومن برگزار خواهیم کرد زیرا این خطه یکی از مناطق محوری نهضت جنگل بود و در مبارزات شهید میرزا کوچک نقش ویژه و بارزی داشت.

 

ثقتی ارتقاء جایگاه فرهنگی، ادبی و هنری شهرستان فومن را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: به زودی با برگزاری برنامه‌هایی در خدمت هنرمندان و جبهه فرهنگی شهرستان فومن خواهیم بود و سعی می‌کنیم جلسه شورای فرهنگ عمومی را با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های دست اندرکار و تعیین کننده برگزار کنیم.

 

گفتنی است، همایش ادبی موعود با شعرخوانی شاعران شهرستان فومن و "صابر خراسانی" شاعر آیینی کشور همراه بود.

کد خبر 1153505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha