سهم چهار درصدی انزلی از تصادفات جاده ای استان گیلان

صفاری گفت: انزلی سهم چهار درصدی از تصادفات جاده ای استان را دارد و از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۳ نفر در جاده های این شهرستان جان باختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، سرهنگ «جاور صفاری» امروز( پنجشنبه، 12 اسفند) درجلسه شورای ترافیک انزلی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: طی 11 ماه گذشته حدود 90 نفر در تصادفات جاده ای در راه های برون شهری انزلی، تالش و صومعه سرا مصدوم شده اند که این مقدار نسبت به سال گذشته با 160 درصد با افزایش روبرو بود.

 

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه در 11 ماه گذشته یک میلیون و 168 هزار و 394 دستگاه خودرو در محورهای گیلان تردد داشته اند اظهار داشت: در تعطیلات 2 روز گذشته 23 درصد ورود خودرو به استان گیلان رشد داشت.

 

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در جاده های برون شهری استان گیلان 380 نفر براثر تصادفات جان خود را از دست داده اند که 64 درصد تصادفات جاده ای استان سهم عابرین پیاده و موتورسیکلت ها بوده است و این چالش بزرگی برای استان گیلان می باشد.

 

وی تصریح کرد: استان گیلان 11 هزار و 194 کیلیومتر راه دارد که از این مقدار هشت هزار و 800 کیلومتر راه روستایی فاقد جدا کننده فیزیکی است که ریسک تصادفات را بالا می برند.

 

وی با اشاره به اینکه دیر امداد رسانی به خودروها باعث وقوع حوادثات بعدی می شود به پیمانکار پروژه چهاربانده کردن مسیر انزلی به رضوانشهر برای عدم رعایت پلان های ایمنی هشدار داد.

 

وی خاطر نشان کرد: با نصب یک نوار زرد رنگ و لاستیک های رنگ شده نمی توان  نسبت به ایمنی جاده با حدود یک متر اختلاف ارتفاع هشدار داد؛ پلان ایمنی از اجرای پروژه مهم تر است درصورت بروز حادثه اعمال تبصره 3 ماده 14 قطعا در دستور کار قرار خواهد گرفت و بدون اغماض نقص راه در تصادفات اعمال خواهد شد .

وی تاکید کرد: از 20 اسفند تا 20 فروردین 1401 انجام هرگونه فعالیت کارگاهی در حوزه راههای ارتباطی گیلان ممنوع بوده و در صورت بروز حوادث به پیمانکار نقش تقصیر داده خواهد شد 

 

 

*نقاط خطرآفرین در حوزه شهری و برون شهری انزلی باید شناسایی شود

«امیر جانبازی » نیز در این جلسه با بیان اینکه توسعه شهر انزلی به شکل خطی بوده و می طلبد وضعیت مناسبی در شهر به لحاظ ترافیکی و عبور و مرور و تردد داشته باشیم اظهار داشت: انزلی شهری گردشگرپذیر است و امسال پیش‌بینی می‌شود گردشگران زیادی به این شهر سفر کنند لذا باید کمک کنیم این فضا برای استقبال شایسته از مهمانان فراهم شود.

 

فرماندار انزلی و رئیس شورای ترافیک شهرستان افزود: تامین نور و روشنایی جاده ها در محدوده برون شهری باید جدی گرفته و نقاط خطرآفرین در حوزه شهری و برون شهری شناسایی شود.

 

وی با اشاره به استقرار چند اداره کل و منطقه چهارم نیروی دریایی در شهر انزلی گفت: از اداره بندر به لحاظ شرایط خاص ترافیکی که ایجاد می‌کند می خواهیم به ما در رفع مشکلات ترافیکی شهرستان کمک کند.

 

جانبازی در خصوص نصب دوربین ثبت تخلفات ترافیکی نیز گفت: این موضوع در شورای تامین باید بررسی شود و از مدیریت شهری می خواهیم موارد مطرح شده را پیگیری کند و برای حفاظت از جان عابرین این امر مدنظر قرار گیرد.

 

وی بر لزوم وجود نقشه پدافند غیرعامل در سطح شهرستان تاکید و خاطر نشان کرد: اگر این نقشه تهیه شود در شرایط خاص و بحرانی می تواند به ما در امدادرسانی کمک کند.

 

*عدم وجود پارکینگ یکی از عوامل ترافیک است

«اکبر سبحانی» هم با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از جمعیت شهرستان بندر انزلی در شهر و ۱۵ درصد در روستا ساکن هستند اظهار داشت: انزلی یک شهر توریستی با جمعیت ثابت و شناور است که باید برای جلوگیری از سوانح رانندگی منجر به جرح و فوت  اقدام موثر صورت گیرد.

 

دادستان بندر انزلی به آزاد سازی سواحل که به دستور رئیس جمهور اتفاق افتاد نیز اشاره کرد و افزود: بسیاری تصور می‌کنند با ماشین می توانند به ساحل وارد شوند در حالی که این درست نیست با توجه به ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی بندر انزلی باید تلاش کنیم تا استفاده خوبی از سواحل داشته باشیم .

 

وی عدم وجود پارکینگ را یکی از عوامل ترافیکی شهر دانست و خاطر نشان کرد: وجود پارکینگ در جلوگیری از ترافیک این شهر توریستی بسیار موثر خواهد بود لذا باید  کارشناسی لازم در این زمینه انجام شود.

 

*توزیع 350 کلاه ایمنی در روستاهای انزلی

 «سید مرتضی عظیمی » نیز در این جلسه از رنگ آمیزی تابلو ها و علایم راهداری در انزلی خبر داد و گفت: در بخش راه های برون شهری هم رنگ آمیزی تابلوها از ۱۵ اسفند در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بندرانزلی از توزیع 350 کلاه ایمنی در روستاهای این شهرستان خبر داد و اعلام کرد: در ۱۵ روستا به مرکزیت سه روستا ۳۵۰ کلاه ایمنی توزیع شد.

 

*رایزنی شرکت معتبر کشوری برای نصب دوربین ثبت تخلفات

« مهدی خلیلی » هم در جلسه شورای ترافیک انزلی با بیان اینکه بخش خصوصی استقبال کمی در حوزه مکانیزه کردن پل های عابر پیاده می کند گفت: در این زمینه یک شرکت اعلام آمادگی کرده که 2 پل را مکانیزه کند.

 

شهردار انزلی اظهار داشت: برای نصب دوربین ثبت تخلفات نیز مکاتبات نهایی با یکی از شرکت های معتبر کشوری انجام شده و امیدواریم با انعقاد قرارداد شاهد کاهش تخلفات در سطح شهر باشیم.

 

وی تاکید کرد: خط کشی های طولی سطح شهر نیز در دستور کار قرار دارد و در زمینه خط کشی‌های عرضی وضعیت مطلوبی داریم. ترمیم آسفالت در معابر فرعی آغاز شده و در مسیر اصلی هم به زودی آغاز می‌شود.

کد خبر 1153524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha