طرح قرار دوازدهم اشاعه گر فرهنگ مهدویت است

حجت الاسلام فرازی نیا گفت: با اجرای طرح قرار دوازدهم در همه روزها ما به یاد امام زمان (عج) ضمن ترویج فرهنگ مهدویت سنت های حسنه به نام امام زمان (عج) تبلیغ و ترویج می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام حجت الاسلام «عباس فرازی نیا» در مراسم افتتاحیه طرح ملی قرار دوازدهم که همزمان در بقاع متبرکه سراسر کشور، در امام زاده غیاث الدین محمد(ع) برگزار شد؛ ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح قرار دوزادهم؛ بیان کرد: با اجرای طرح قرار دوازدهم در همه روزها ما به یاد امام زمان (عج) سعی در ترویج سیره مهدوی خواهیم داشت و در این خصوص اشاعه گر فرهنگ مهدویت در جامعه خواهیم بود.

 

مشاور عالی تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به تبیین عدد دوازده در قرآن و روایات و حوادث تاریخی پرداخت و گفت: ورود امام راحل به ایران در ۱۲ بهمن رخ داده، قرآن از ۱۲۰ حزب تشکیل شده که مضرب عدد ۱۲ است، سوره یوسف سوره دوازدهم قرآن است، در تقویم تمام کشورهای جهان سال ۱۲ ماه است که اشاره به وجود ۱۲ امام دارد ، کلمه امام در قران ۱۲ بار در ۱۲ سوره آمده است.

 

وی با بیان اینکه عدد جانشینان حضرت موسی و عیسی ۱۲ عدد است؛ افزود: کلمه شیعه با مشتقاتش ۱۲ بار در قرآن تکرار شده و چون ۱۲ امام معصوم هستند عصمت ۱۲ بار و چون بر حق هستند کلمه حق ۱۲ بار در قرآن تکرار شده است.

 

حجت الاسلام فرازی نیا طرح ابتکاری اوقاف در سطح کلان را کار مبارکی دانست و گفت: با اجرای این طرح در تمام ایام سال به یاد حضرت خواهیم بود. اینکه ۱۲ به ۱۲ هر ماه بتوانیم خیرات و تبلیغ سنت های حسنه به یاد امام زمان (ع} داشته باشیم ان شالله ما را به قیام برساند و در رکاب حضرت قرار گیریم.


خدمت رسانی به دانش آموزان ارزشمند است
در ادامه اصغر زاده معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از ورود اوقاف در حوزه کمک به دانش آموزان نیازمند؛ بیان کرد: خدمت رسانی و توجه به مستضعفان و نیازمندان کار بسیار ارزشمند و بزرگی است اما خدمت رسانی به دانش آموزان محروم این کار را ارزشمند تر می کند.

 

اصغرزاده تصریح کرد: آموزش و پرورش یکی از نهادهایی است که از نزدیک شاهد وجود دانش آموزان نیازمند و می تواند خانواده های محروم را از نزدیک لمس کند و برای آنها خدمات ویژه ارائه کنند و برای ما مهربانی و نگاه ویژه به این خانواده اولویت ویژه است . 

کد خبر 1153536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha