۸۷ پایگاه «جشن نیکوکاری» در استان کهگیلویه و بویراحمد برپا شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۷ پایگاه ثابت و سیار «جشن نیکوکاری» کمک‌ های مردمی برای نیازمندان را جمع‌ آوری می‌ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین افتتاحیه پایگاه های جشن نیکوکاری امروز (۱۲ اسفند ماه) به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه دو یاسوج با حضور مدیرکل کمیته امداد استان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

 

«قباد مبشری» در این آئین با اشاره به اینکه یکی از فلسفه‌های تأسیس جمهوری اسلامی توجه به نیازمندان بوده، گفت: حضرت امام(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی چند نهاد را پایه‌گذاری کرد که یکی از این نهادها که ۲۲ روز پس پیروزی انقلاب برای کمک به نیازمندان و فقرا تأسیس شد، کمیته امداد است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از ابتدا هدف تأسیس کمیته امداد، کمک به معیشت نیازمندان بوده، افزود: در ادامه این نهاد کمک‌های خود در قالب برنامه‌ها و طرح‌های متفاوتی از جمله درمان، مسکن، تحصیل، اشتغال و سایر خدمات به جامعه هدف خود که فقرا و نیازمندان هستند ارائه داده است.

 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۷ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۱۱۳ هزار نفر از خدمات کمیته امداد در کهگیلویه و بویراحمد برخوردار هستند، اظهار کرد: بخش زیادی از این مددجویان به‌ صورت عادی و تعدادی نیز به‌ صورت تبصره ۱۴ و موقتی تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد، ۱۷ هزار خانوار زن سرپرست، ۱۷ هزار دانش آموز و دانشجو و ۱۰ هزار یتیم و فرزند محسنین هستند.

 

مبشری تصریح کرد: در سال جاری ۳۲۸ میلیارد تومان در زمینه ارائه خدمات حمایتی از جمله کمک معیشت ماهیانه، خدمات درمانی، جهیزیه، وام قرض الحسنه و کمک های موردی به نیازمندان تحت حمایت پرداخت شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری جشن نیکوکاری در استان برای کمک به نیازمندان در آستانه سال نو اشاره کرد و ادامه داد: هر ساله قبل از آغاز سال نو و عید نوروز «جشن نیکوکاری» کمیته امداد با همراهی صدا و سیما، بسیج، سازمان دانش آموزی و سایر ادارات برای کمک به نیازمندان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته مردم خیر استان بیش از پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در جشن نیکوکاری به نیازمندان کمک کردند، گفت: هدف گذاری امسال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در جشن نیکوکاری بیش از هفت میلیارد تومان است که تاکنون بیش از دو میلیارد تومان جمع آوری شده است

 

مبشری با اشاره به اینکه «جشن نیکوکاری» امسال با شعار «عیدی برای همه» برگزار می‌شود، افزود: ۸۷ پایگاه ثابت و سیار در  سراسر استان، آماده جمع‌آوری کمک‌ های مردمی به جشن نیکوکاری هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه «جشن نیکوکاری» از ۱۲ تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد، گفت: درگاه‌های مشارکتی کمیته امداد برای جشن نیکوکاری علاوه بر دفاتر کمیته امداد، درگاه الکترونیکی emdad.ir، شماره‌گیری کد#۰۷۴* ۸۸۷۷* و شماره کارت مجازی۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۷۹ است.

 

وی از مردم خیر و نیکوکار دعوت کرد تا با مشارکت در برنامه‌های کمیته امداد و به‌ویزه در هفته احسان و نیکوکاری و برگزاری جشن نیکوکاری یاریگر نیازمندان این نهاد باشند.

کد خبر 1153567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha