سند چشم انداز کانون های مساجد، فرهنگ و هنر مساجد را متحول کرد

ریزانه با اشاره به تدوین به سند تحول کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال ۹۶ گفت: این رویداد فرهنگ و هنر مساجد کشور را متحول کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «جلال ریزانه» در همایش در امتداد راه شهدا شهرستان تیران و کرون اظهارداشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد مصداق بارز فرهنگ و هنر مردمی و استفاده از ظرفیت آحاد جامعه برای پیشرفت کشور است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: رویکرد دولت سیزدهم مردمی سازی فعالیت ها در حوزه های مختلف است که کانون های مساجد پتانسیل مهمی در این عرصه هستند.

 

وی ادامه داد: با تدوین سند چشم انداز در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور فرهنگ و هنر مساجد کشور متحول شد و آنگاه شاهد دستاوردهای و نتایج ارزشمندی در دوران کرونا و پس از آن بودیم.

ریزانه با اشاره به زیست بوم بچه های مسجد گفت: فعالیت 26 هزار کانون فرهنگی و هنری در حال حاضر بر بستر فضای مجازی قابل رصد و عضویابی است و این موضوع در گذشته وجود نداشت.

 

وی اضافه کرد: با این امکان با توجه به تعطیلی مساجد در دوران کرونا، فعالیت های فرهنگی پویا و امکان ارائه خدمات هموار بود  و بخش زیادی از مخاطبان  کانون ها از این امکانات استفاده کردند.

ریزانه با بیان اینکه همکاری و مشارکت جوانان و نوجوانان در مساجد برای پویایی فعالیت های فرهنگی لازم است، یادآورشد: حمایت خیرین و نهادهای اداری در این حوزه کارآمد و توان کار را افزایش می دهد.

 

*کانون های مساجد نوک پیکان فعالیت فرهنگی

 

سرپرست فرمانداری تیران و کرون در این همایش از کانون های مساجد به عنوان پیشگامان حوزه فرهنگی یاد کرد و گفت: در مسیر فعالیت های فرهنگی و هنری باید از پتانسیل این مراکز استفاده شود و آن به عنوان نوک پیکان حرکت باشند.

«علی محمدی کیا« ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تامین منابع مالی و پشتیبانی از این مراکز، ظرفیت کانون ها را توسعه بدهند.

وی خاطرنشان کرد: تشکل های مردم نهاد مشارکت مردم را افزایش و تقویت می کند که سبب پیشرفت جامعه خواهد شد و نسل جوان را فعال می سازد.

 

کد خبر 1153572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha