جشنواره های شعر غدیر و آوای انتظار در تقویم وزارت ارشاد گنجانده شود

حجت الاسلام باقری گفت: جشنواره های شعر غدیر و آوای انتظار در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رویدادهای سراسری و منطقه ای گنجانده شود.

به گزرش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «محمدرضا باقری بنابی» در اختتامیه دو جشنواره یاد شده که امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در بناب برگزار شد، خواستار گنجانده شدن جشنواره سراسری شعر غدیر و آوای انتظار در تقویم فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خواسته های فرهنگی مردم این شهرستان گفت: انتظار می رود جشنواره های شعر غدیر و آوای انتظار در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رویدادهای سراسری و منطقه ای گنجانده شود.

وی ساخت مجتمع فرهنگی و هنری یی در بناب را از دیگر خواسته های مردم و هنرمندان شهرستان عنوان کرد و خواستار تاسیس دفتر انجمن سینمای جوان در این شهرستان شد.

همچنین «عابدین خرم» استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی اظهار داشت: نگاه فرهنگی دولت سیزدهم به فرهنگ و هنر کم نظیر است و امیدواریم با این نگرش شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم.

وی ادامه داد: سومین سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان در مدت کوتاه آغاز به کار دولت سیزدهم، ان هم به سه رویداد فرهنگی هنری در شهرستانهای استان را موید شعار عدالت فرهنگی دولت دانست.

وی با اشاره به اینکه غدیر، انتظار و عاشورا سه مفهوم اساسی است که دین و مکتب ما بر مبنای آن تشکیل شده اظهار داشت: برگزاری این دو جشنواره با محوریت آیینی و دینی برخاسته از خوش فکری و نگرش دینی و انقلابی مردمان این خطه است.

خرّم، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با مضامین دبنی و مذهبی را حائز اهمیت و حرکتی امیدبخش برای حضور نسل جوان برشمرد و با اشاره به جایگاه شعر از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، گفت: این بالندگی مدیون نگرش بلند رهبر معظم انقلاب به حوزه فرهنگ و هنر و ادب است.

وی شهرستان بناب را دارای صبغه دینی و مذهبی دانست که بزرگان بسیاری از حوزه علمیه این شهر برخاسته‌اند و گفت: این شهرستان همچنین در حوزه کارآفریینی و فرهنگ و ادب و هنر نیز فعالیتهای شاخصی را داشته و از پتانسیل خوبی برخوردار  است.

کد خبر 1153577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha