اقلام اساسی بیش از ظرفیت استان در انبارها ذخیره است

قناعت گفت: همه اقلام اساسی به اندازه کافی و بیش از ظرفیت استان در انبارها ذخیره شده است و انبارها پر است و برای روزهای پایانی سال، عید نوروز و ایام ماه مبارک رمضان مشکلی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، استاندار خراسان جنوبی به همراه تنی چند از مدیران استانی و معاونین به منظور بررسی و اطلاع از میزان ذخایر انبارهای کالاهای اساسی خراسان جنوبی از دو سردخانه ذخیره میوه و گوشت و دو انبار غلات در استان بازدید کرد.

 

«جواد قناعت» در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چیزی که بنده امروز دیدم اینکه ذخیره سازی کالاهای اساسی مردم از جمله گوشت، مرغ، تخم مرغ و سیب و پرتقال، برنج و شکر در انبارهای استان خیلی خوب است، گفت: موضوع پر کردن انبارهای استان از اقلام اساسی، در جلسه هفته قبل استانداری به رپیس سازمان جهاد کشاورزی اعلام شد، علاوه بر این از مصوبات شورای اداری و کمیسیون تنظیم بازار استان هم بود که انبارها را پر کنند و رئیس سازمان جهاد هم در آن جلسه گفت که انبارها پر است، لذا امروز هم بنده آمدم و از نزدیک بازدید کردم.

 

وی افزود: همه اقلام اساسی به اندازه کافی و بیش از ظرفیت استان در انبارها ذخیره شده است و انبارها پر است و برای روزهای پایانی سال، عید نوروز و ایام ماه مبارک رمضان مشکلی نیست.

 

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه قیمت کالاها به موضوعات ملی بر می‌گردد اما با توجه به فضای جدیدی که ایجاد شده است شاهد کاهش قیمت ها هستیم، اظهارداشت: امید است این روند ادامه پیدا کند.

 

قناعت افزود: ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان برای همین است تا تعادلی بین عرضه و تقاضا در استان ایجاد شود تا بتوانند قیمت ها را کنترل کنند و ما هم کمک می کنیم تا این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

 

انبارها پر است/ قیمت برنج کاهش می‌یابد

همچنین « مجید اسدالهی» سرپرست شركت غله و خدمات بازرگاني خراسان جنوبي هم در این بازدید با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه تامین برنج و شکر نداریم و به میزان کافی در انبارها ذخیره شده است، گفت: حدود 700 تن برنج در 20 روز گذشته در استان توزیع شده است و طرح توزیع 650 تن برنج هندی و 560 تن برنج تایلندی را هم در دستور کار داریم؛ این اقلام در اسفند و ابتدای ماه مبارک رمضان بین عاملین استان توزیع می شود.

 

وی گفت: با توجه به اینکه قیمت برنج اخیرا اندکی کاهش یافته است، برنج جدید با قیمت کاهش یافته در شبکه توزیع خواهد شد.

 

سرپرست شركت غله و خدمات بازرگاني خراسان جنوبي با اشاره به اینکه شکر هم اکنون 750 تن در دستور توزیع است، اما ذخایر شکر استان خیلی بیشتر از اینها است، اظهارداشت: این شکرها از خراسان رضوی و شمالی است، میزان ذخیره سازی شکر نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 17 درصد افزایش داشته است.

 

اسدالهی افزود: در مجموع در برنج و شکر نسبت به سال قبل بیش از 15 درصد ذخیره سازی و بیش از 25 درصد میزان اجازه توزیع داریم، ضمن اینکه میزان ذخیره سازی امسال ما نسبت به سال قبل خیلی بیشتر است.

 

وی تاکید کرد: برنج و شکر و اقلام شب عید در خراسان جنوبی هیچ مشکلی در استان نداریم.

 

براساس بازدید استاندار خراسان جنوبی از انبارهای ذخیره سازی اقلام اساسی مردم، میوه، گوشت، برنج و شکر به میزان کافی در انبارهای استان موجود است و جای هیچ نگرانی برای شب عید و ماه مبارک رمضان طبق مشاهدات میدانی و آمارهای مسئولان وجود ندارد.

 

 

 

کد خبر 1153593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha