روحانیون در زمینه حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد مشارکت داشته باشند

آیت الله حسینی گفت: روحانیت استان از سرمایه های آن هستند و باید در حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی این استان مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به همت مجمع نمایندگان طلاب کهگیلویه و بویراحمد همایش طلاب و فضلای استان با حضور نماینده ولی فقیه در این استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سالن همایش های دارالشفا برگزار شد.

 

آیت الله «سیدنصیر حسینی» در این همایش ضمن تبریک عید مبعث، گفت: فلسفه بعثت پیامبر اکرم (ص) هدایت بشر است، بنا به آموزه های قرآن کریم وقتی بشر از مسیر هدایت خارج شود دچار گرفتاری ها خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج افزود: پیامبر آمد تا انسان ها را راهنمایی کند، در زمانی که ایشان رحلت فرمود وظیفه هدایت بشر بر عهده امام معصوم است؛ پس از امام معصوم و در عصر غیبت نیز روحانیت معظم، علما و فقها رسالت تبیین دین و احکام الهی را عهده دار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه فقها از زمان خود ائمه اطهار (ع) به بیان دین می پرداختند، خاطرنشان کرد: شاگردان تربیت شده مکتب امامان معصوم(ع) از سوی ایشان مأموریت تبلیغ دین را داشته اند.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی امروز مدارس علمیه در استان ما شکل گرفته اند، افزود: در حال حاضر علاوه بر مدارس علمیه برادران، پنج مدرسه نیز ویژه خواهران طلبه در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت هستند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روحانیت بود که هسته های مرکزی انقلاب و جنبش های انقلابی را در استان ها، شهرستان ها و روستاهای ایران تشکیل داد.

 

وی به زنده شدن اسلام در سراسر دنیا اشاره کرد و یادآور شد: این اتفاق و تغییر همه معادلات سیاسی دنیا کاری بود که امام خمینی (ره) با یاری مردم ایران انجام دادند.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی کشور شرایط سختی است و همه باید کمک کنیم تا این دوران را هم پشت سر بگذاریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج ادامه داد: روحانیت استان از سرمایه های آن هستند و باید در حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی این استان مشارکت داشته باشند.

 

آیت الله حسینی اظهار کرد: مسئولین استانی وظیفه دارند بسترهای تلاش علمی را برای طلاب و علم جویان فراهم کنند تا بتوانند در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و مدیریتی به خوبی بدرخشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم پرداختن طلاب به رشد اخلاقی خود، یادآور شد: طلاب مشغول به تحصیل باید در همین دوران تحصیل برنامه اخلاقی مدونی برای خود داشته باشند تا بعدها با ورود به عرصه های اجتماعی، در خدمت رسانی و تبلیغ مکارم اخلاقی موفق باشند.

 

وی گفت: حضور روحانیت در مدارس و آموزش و پرورش باید تقویت شود و این کار نیازمند اعلام آمادگی طلاب مستعد و دارای مهارت های تربیتی است.

کد خبر 1153608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha