صادرات  ۵۰۰ میلیون دلاری ایران به ارمنستان/رشد ۲۰ درصدی صادرات

فاطمی امین با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت، گسترش تجارت خارجی است، گفت: هم اکنون میزان صادرات به ارمنستان حدود ۵۰۰ میلیون دلار است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت شب گذشته (پنجشنبه ۱۲ اسفند) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت، گسترش تجارت خارجی است، گفت: طی چند ماه اخیر چهارمین سفر را به کشور‌های منطقه داشتم، همچنین در این مدت سه وزیر از کشور‌های مختلف به ایران برای مذاکره آمدند. امسال صادرات ایران رونق زیادی داشت که برای تداوم رشد صادرات و افزایش آن باید در کشور‌هایی که مایل به افزایش سطح روابط با آن‌ها هستیم موانع را برطرف کنیم، چون موضوع ترانزیت اهمیت زیادی دارد.


وزیر صمت با اشاره به اینکه درباره ارمنستان دو رویکرد وجود دارد، گفت: اول بازار ارمنستان است و دوم بازار‌هایی که از ارمنستان امکان راهیابی دارند مانند روسیه، کشور‌های قفقاز، کشور‌های اروپایی و اتحادیه اوراسیا. تمرکز ما صادرات کالا‌های ایرانی است، همچنین ارمنستان تأکید بر سرمایه گذاری مشترک دارد، چون فناوری‌های ایران در این کشور‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد و از ما می‌خواستند انتقال سرمایه داشته باشیم.


فاطمی امین با بیان اینکه مذاکراتی که بین کسب و کار‌های ایرانی و ارمنستانی شکل گرفت، گفت: به عنوان نمونه زمینه‌هایی را در حوزه لوازم خانگی آشکار کرد تا فناوری‌ها و قطعات از ایران تأمین و در ارمنستان تولید صورت بگیرد که بخشی برای بازار ارمنستان و بخش دیگر برای سایر کشور‌ها باشد.


وی درباره میزان سطح صادرات با ارمنستان هم افزود: الآن حدود ۵۰۰ میلیون دلار صادرات داریم که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد دارد، البته طرف ارمنستانی از حدود یک میلیارد دلار صحبت می‌کند و ما هم معتقدیم این میزان قابل افزایش می‌باشد.

کد خبر 1153618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha