کانون منتخب کارآفرینی استان اصفهان در فهما ۱۴۰۰

کانون فرهنگی و هنری معراج الصالحین کاشان، برگزیده رواق کارآفرینی چهارمین دوره رویداد فهما است که افتخاری برای دارالمومنین و استان اصفهان خواهد بود.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: رویکرد کارآفرینی و ایجاد پیوستار اقتصادی برای حوزه فرهنگی جلوه متمایزی از نوع نگرش به حوزه های فرهنگی هنری و ایجاد استقلال مالی در این عرصه می باشد تا با قطع جریان کمک های دولتی و کمبود اعتبارات، این حوزه با چالش روبرو نشود.

 

کارآفرینی اجتماعی مفهومی جدی برای رفع معضلات یک حوزه و منطقه با نگاه اقتصادی کارگشا و هدفمند که در کانون های مساجد می تواند به رشد فرهنگ و هنر این مراکز دینی کمک کرده و درآمد آن نیز صرف نیازهای همین بخش بشود.

 

رواق کارآفرینی در رویداد فهما به دنبال شناسایی و رشد همین ظرفیت بوده و امسال در چهارمین دوره آن 10 مرکز موفق را در این عرصه معرفی کرد که کانون فرهنگی و هنری معراج الصالحین کاشان از استان اصفهان یکی از مراکز شایسته تقدیر ویژه بود.

 

کانون فرهنگی و هنری معراج الصالحین کاشان سال گذشته در رواق رسانه حائز رتبه شد و امسال در جایگاه شایسته تقدیر ویژه رواق کارآفرینی قرار گرفت.

بررسی ابعاد مختلف فعالیت های این کانون در بازدید و گزارش میدانی و همچنین گفته های مدیرمسئول این کانون مشخص و تبیین می شود.

 

*راه اندازی سه مرکز کارآفرینی در کانون

 

تولید محتوا دیجیتال، کارگاه خیاطی و ایجاد فروشگاه آنلاین سه حوزه اقدام مهم در عرصه کارآفرینی  بوده که کانون فرهنگی و هنری معراج الصالحین در کاشان رقم زده است.

تولید محتوا دیجیتال و ساخت محتواهای رسانه ای کاری ارزشمند و مهم بود که توانست این مرکز را در سال گذشته به عنوان برگزیده رواق رسانه معرفی کند و امروز تبدیل به فرصت مالی و پول ساز برای کانون شده است.

 

کارگاه خیاطی کسه سال گذشته نیز از آن به عنوان یک فرصت اقتصادی سخن به میدان آورد توانسته زمینه اشتغال پنج نفر را در یک محیط کارگاهی کوچک در مسجد فراهم کند که البته طرح توسعه آن در دستور کار کانون است.

راه اندازی درگاه الکترونیکی برای فروش تولید محتوا آموزشی اقدامی دیگر است که فرآیند های اجرایی و تجاری سازی آن در حال انجام می باشد.

*عرصه های فرهنگی و هنری فعال کانون

 

این مرکز برگزیده رویداد فهما نه تنها در حوزه رسانه و کارآفرینی بلکه در عرصه فرهنگ و هنر مسجد نیز فعالیت های منسجمی انجام می دهد که سفال گری، بافتنی و خیاطی و هنرهای تجسمی مصداق بارزی از این فرصت و ظرفیت است.

تبلیغ دین و گسترش معارف اسلامی برای گروه های مختلف مردم و اجرای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در این کانون وجود دارد که هر کدام برای مردم حائز اهمیت و توجه است.

 

*خودکفایی و ایجاد درآمد پایدار برای فرهنگ و هنر مسجد

یک مرکز و تشکل فرهنگی و هنری برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود به حمایت های زیادی نیاز دارد که تامین منابع مالی از جمله آن است تا به واسطه چنین مولفه ای کارها و اهدافش را تداوم بخشیده و محقق سازد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری معراج الصالحین کاشان با اشاره به اینکه ایجاد دغدغه مالی برای فعالیت ها سخت است و مانع بسیاری از فعالیت ها می شود، گفت: ایجاد درآمد پایدار و خودکفایی به این آسیب پاسخ می دهد.

 

«علی آبیاتی« در این خصوص ادامه داد: با ایجاد سه فرصت کارآفرینی تخصصی و هدفمند علاوه بر تامین نیاز مالی کانون برای مسب و کار و اقتصاد معیشت مردم نیز کار شده است.

وی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی و هنری متعددی در کانون مثل تولید فیلم، برگزاری کلاس های آموزشی، برنامه های فرهنگی و مسابقات اجرا می شود که این فعالیت های تخصصی کارآفرینی و رسانه ای در خدمت آن دسته از فعالیت ها قرار گرفته است.

کد خبر 1153660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha