حیات و بقای رژیم آمریکا در ارتزاق از بحران سازی ها است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: حیات و بقای رژیم آمریکا در ارتزاق از بحران سازی ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۳ اسفندماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، گفت: یکی از آسیب های مهم در خانواده ها خشونت در خانواده ها ست که ریشه های مختلفی از جمله حسادت دارد بنیان خانواده و کانون گرم خانواده را به هم می‌ریزد و متلاشی می‌کند، دومین عامل خشونت در خانواده ها سوءظن زوجین به یکدیگر است.

 
امام جمعه قلعه گنج با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در روز بعثت نبی مکرم(ص)، بیان کرد: یکی از پرچمداران و پیش قراولان اصلی جهاد تبیین در این مقطع حساس مقام معظم رهبری هستند که ضمن فرمان عمومی جهاد تبیین راهکارها و راهبردها و سرخط های اصلی این جهاد عظیم را هم مشخص کرد.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ ما هم باید اول قدر بدانیم ثانیاً این خط و مسیر را دنبال کنیم و همچنین ایشان به مناسبت بعثت نبوی، فرمودند؛ بزرگترین هدیه بعثت پیامبر اکرم (ص) دو ارزش بزرگ انسانی است ۱- گسترش عقلانیت ۲- پرورش اخلاق، که گسترش عقلانیت  با دعوت مکرر انسان ها به تفکر و تعقل و پرورش اخلاق با دعوت انسان ها به تزکیه نفس و تعلیم و تعلم کتاب و حکمت صورت گرفته است.
 
 
حجت الاسلام احمدی نیک خاطرنشان کرد: نکته دوم درس مهم بعثت ممکن شدن نا ممکن ها با تبعیت اراده الهی بود مجاز جاهلی با تفکر و برنامه های رذیله جاهلی به جامعه الهی و نورانی تبدیل شد.
 
خطیب جمعه قلعه گنج ادامه داد: نکته سوم این اتفاق یعنی ممکن شدن ناممکن ها در زمان ما وقتی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد رژیم ۲۵۰ ساله شاهنشاهی سرنگون شد و انقلاب اسلامی و نظام اسلامی حاکم شد.
 
وی ابراز کرد: نکته چهارم هدف مهم و نقطه اوج بعثت و نهضت نبوی تشکیل حکومت اسلامی بود نکته پنجم درس امروز برای مقابله با جاهلیت مدرن جاهلیت لزوما به معنای بی‌سوادی نیست بلکه ابتذال اخلاقی با افول ارزشهای انسانی است.
 
حجت الاسلام احمدی نیک اضافه کرد: تمدن آمریکایی‌ها هم بحران زیست است و هم بحران ساز، از صدها سال پیش تا کنون با جنگ و خونریزی متولد شده و جنگ های فراوان ایجاد کرده همه اینها نشان از خوی درندگی آمریکایی‌ها است.
 
امام جمعه قلعه گنج عنوان کرد: نمونه اخیر این بحران سازی ها در جنگ اوکراین است  اگرچه حمله را روسیه شروع کرده است اما حقیقت این است که این بحران سال‌ها است با پرچمداری آمریکا شروع شده است.
 
وی بیان کرد: اوکراین خود قربانی سیاستهای آمریکایی است گسترش ناتو و دخالت‌های مکرر در اوکراین انقلاب های رنگی و مخملی دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس سه اصل عزت حکمت و مصلحت هم تمامیت ارضی کشورها محترم است.
 
حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: هرگونه کشته شدن غیرنظامیان و خسارت به زیرساخت های ملت ها پذیرفتنی نیست بنابراین خواسته ما توقف جنگ است آمریکا یک رژیم مافیای است که از بحران در دنیا ارتزاق می‌کند
 
خطیب جمعه قلعه گنج تاکید کرد: مطلب دیگر در این خصوص فریبکاری و تضاد در رفتار غربیها و برخی گروه‌های داخلی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، یمن و فلسطین را به خاک و خون کشیدند اما هیچ گاه آنها را محکوم نکردند و همچنین برخی واداده های داخلی و سلبریتی ها باید مواظب باشیم جای جلاد و شهید ظالم و مظلوم را عوض نکنند.
 
وی تصریح کرد: نکته مهم در بیانات اخیر رهبری عزیز این بود که ایشان از هرگونه اشاره و اظهار نظر درباره مذاکرات وین خودداری کردند تا هم ثابت شود که ضرب الاجل ها و خط و نشان کشیدن طرف مقابل چندان اهمیتی ندارد و به طرف مقابل نشان داده شود به تیم مذاکره کننده اعتماد کامل وجود دارد و هم در آینده کسانی   ساده لوحی ها را به رهبری و نظام گره نزنند.
 
امام جمعه قلعه گنج ضمن تبریک حلول ماه شعبان، ولادت امام حسین (ع) و ابوالفضل (ع)، روز جانباز و پاسدار، عنوان کرد: باید مراقبت ویژه ای در این ماه انجام داده شود سفارش و توصیه به صدقه و روزه گرفتن در ماه شعبان نشان از جایگاه و اهمیت این ماه عزیز دارد چرا که ماه شعبان اردوی تمرینی خودسازی و دروازه ورود به ماه میهمانی خداوند متعال لذا باید با آمادگی کامل وارد ماه مهمانی خدا وند متعال شویم.
کد خبر 1153670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha