آئین درختکاری با حضور نماینده ولی فقیه استان کرمان در کهنوج برگزار شد

ظهر امروز ۱۵ اسفندماه آئین درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمان در شهرستان کهنوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۵ اسفندماه آئین درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمان در شهرستان کهنوج برگزار شد.

حجت الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» در این آئین، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع)، گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری با حفظ و حراست از منابع طبیعی، خدمت بزرگی را به جامعه انسانی و طبیعت انجام می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: آب، خاک و هوا از نعمت های خدادادی هستند که نیاز به حراست و حفاظت دارند و خداوند متعال طبیعت را بستری برای زیستن کلیه موجودات زنده قرار داده است.

وی ابراز کرد: هر چقدر ما از این منابع خدادادی حفاظت و حراست کنیم و اجازه ندهیم با تخریب نابود شوند به ماموریتی که از منظر دینی و انسانی در قبال طبیعت و طبعیت داریم، عمل کرده ایم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عنوان کرد: با کمال تاسف گاهی اوقات منابع ارزشمندی همچون آب، خاک و هوای سالم که جایگزین ندارند و بشر توانایی خلق آنها را ندارد، در معرض خطر قرار می گیرند.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: اولین وظیفه ما در حفظ و حراست این منابع این است که با نگاهی همه جانبه و با همکاری آحاد مردم، طبیعت را به معنی واقعی کلمه حفظ کنیم.

وی بیان کرد: ما می توانیم با مشارکت در امر درختکاری کمک بسزایی به آبادانی و سرسبزی طبیعت زیبا کرده و همچنین بخشی از عرصه های تخریب شده را احیا کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی حفظ جنگل ها و کوه ها را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: این منابع طبیعی هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ ایجاد محیطی امن، سالم و بکر دارای اهمیت فوق العاده ای هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: درختکاری یک نهضت بزرگ و دینی است که ما هم می توانیم در ثواب این کار شریک شویم و امیدوارم مردم پیام این هفته را به صورت جدی دریابند و ان شاءالله هر کدام با کاشت یک یا چند اصله نهال به حفظ منابع طبیعی کمک کنند.

وی ابراز کرد: منابع طبیعی تنها مختص نسل امروز نیست بلکه به نسل های آینده نیز تعلق دارند پس باید برای بهره مندی نسل آینده از این نعمات خدادادی، به بهترین وجه ممکن از آنها حفاظت و حراست کنیم.

کد خبر 1153673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha