مهمترین هدف کانون مساجد در یک کلام عمل به فرامین مقام معظم رهبری است

ملکی گفت: مهمترین هدف کانون مساجد در یک کلام عمل به فرامین مقام معظم رهبری هست و در طول این سال ها توصیه های مقام معظم رهبری به اولویت برنامه های کانون های مساجد تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «شهاب ملکی» امروز (13 اسفندماه) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بیله سوار به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس کانون های مساجد گفت: مقام معظم رهبری در 1371 با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و توطئه آن ها در قبال فرهنگ کشور شورای انقلاب فرهنگی کشور در مصوبه 302 خود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجازه تاسیس کانون ها در بطن مساجد را صادر کرد.

 

مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه شهرستان بیله سوار تصریح کرد: مهمترین اولویت کانون های مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و مقابله با آسیب های اجتماعی در سطح محلات بود.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد در محلات باید مانند درمانگاه عمل کند، ادامه داد: مردم باید مشکلات روحی و روانی و حتی اقتصادی خود را با همدلی و همکاری ارکان مختلف مساجد حل و فصل کنند و باید مساجد به محلی برای حل معضلات مردم تبدیل شود.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: هم اکنون بیش از 26 هزار کانون در سطح مساجد کشور مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 38 باب در مساجد شهرستان بیله سوار قرار دارد.

 

ملکی اعلام داشت: کانون های مساجد امکان تشکیل کتابخانه را در مساجد فراهم کرد و هم اکنون 6 باب کتابخانه در مساجد شهرستان بیله سوار فعال هستند و کتابخانه شهید علایی روستای فولادلوقویی از سال 94 تا 98 به عنوان کانون برتر کشور در زمینه فعالیت های کتابخانه ای انتخاب شده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه شهرستان بیله سوار افزود: احیا هنر انقلاب اسلامی، تشکیل گروه های سرود، ویژه برنامه «شنبه های کتاب» با محوریت افزایش مطالعه در سطح جامعه، برپایی جشن های ملی و مذهبی، فعالیت های آموزشی مختلف و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین برنامه های کانون های مساجد در این شهرستان است.

 

ملکی با اشاره به اینکه طی 2 سال اخیر کشور متاسفانه گرفتار بیماری کرونا شده است، خاطر نشان کرد: جوانان مسجد با وجود بیماری کرونا در برنامه های فرهنگی پای کار بودند و هیچ یک از برنامه های فرهنگی تعطیل نشد بلکه به صورت غیر حضوری فعالیت ها افزایش نیز یافت و در مواقع ضروری این برنامه ها در فضای باز و خانه به خانه با همکاری  قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا (س) و بسیج به پیش رفت.

 

وی یادآور شد: مهمترین هدف کانون مساجد در یک کلام عمل به فرامین مقام معظم رهبری هست و در طول این سال ها توصیه های مقام معظم رهبری به اولویت برنامه های کانون های مساجد تبدیل شده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه شهرستان بیله سوار اضافه کرد: عمل به مسئله «جهاد تبیین» از رویکرد جدید کانون های مساجد در زمینه عمل به منویات مقام معظم رهبری که همه فعالیت ها با محور این مسئله برنامه ریزی می شود.

 

ملکی در پایان سخنان ضمن تقدیر و تشکر از همدلی و همکاری همه مسئولان شهرستان بیله سوار در کسب رتبه برتر رویداد ملی «فهما»، اذعان داشت: همکاری مدیران کانون، جوانان مسجد، روحانیون، پایگاه مقاومت، هیئت امنا مساجد زمینه کسب این افتخار برای این شهرستان شد و از همدلی همه آنها صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

کد خبر 1153757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha