وظیفه حکومت ریشه کنی فقر است

محمدیان با بیان اینکه وظیفه حکومت نیست که به فقیر کمک کند بلکه وظیفه اش ریشه کنی فقر است گفت: فقر مسئله فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز(جمعه، ۱۳ اسفند) اظهار کرد: هر چیزی برای رسیدن به کمال خودش احتیاج به حرکت دارد،زیرا این حرکت شما را قوی می کند.



امام جمعه سنگر با بیان اینکه خداوند ساعات و لحظاتی را برای انسان قرار داد که بتواند خودش را قوی کند، افزود: ماه عظیم الشان شعبان یکی از این فرصت های ویژه است که خداوند در اختیار ما قرار داده است تا خودمان را قوی کنیم.



وی تصریح کرد: ما باید در مسیر خدایی شدن و در مسیری که خداوند متعال مشتری ما شود و جان ها و ارواح ما را بخرد حرکت کنیم.



محمدیان با اشاره به اینکه تزكيه نفس انسان به سه مرحله تخليه، تحليه و تجليه تقسیم می شود گفت: تا وجودمان را در باطن و روان از رزایل اخلاقی پاك سازي و تخلیه نکنیم نمی توانیم ماه رجب و شعبان و رمضان را که از فرصت های الهی هستند درک کنیم.



وی ادامه داد: ما برای ماه رمضان باید از دل و جان آماده شویم و ماه رجب و شعبان دقیقا چنین کاری را انجام می دهد.



وی بیان کرد: مرحله تحلیه آراستن روح و روان خودمان به فضایل اخلاقی است که پس از آن به مرحله تجلی که سومین مرحله است یعنی تجلژ پیدا کردن نور خدا در وجود انسان می رسیم.



خطیب جمعه سنگر در ادامه با اشاره به جشن نیکوکاری و هفته احسان و زیست مومنانه اظهار کرد: یکی از نشانه های مومن این است که نسبت به اطرافیان خودش و دیگر خلایق بی تفاوت نیست.



محمدیان گفت: در روایات آمده است که اگر می خواهید ببینید جانی، روحی و قلبی هنوز حیات دارد باید علایم حیات روحی معنوی آنرا سنجید و دید که آیا این قلب قساوت دارد یا مهربان است و نسبت به اطرافیان خود بی تفاوت نیست.



وی افزود: خیلی از عزیزان به دلایل مختلف مشکلات معیشتی دارند و زندگی بر آن ها بسیار سخت می گذرد، و با نزدیک شدن به سال نو همه دغدغه خرید لباس و میزبانی از مهمانان نوروزی و... را دارند که اگر یک نیم نگاهی هم به وضعیت همسایگان و همشهریان خود داشته باشیم و کمک هایی را به عنوان صدقه و برکت و صحت و سلامت خود و خانوادمان به آنان بدهیم بسیار ارزشمند است.



محمدیان با تاکید بر اینکه کمیته امداد تا کنون کارنامه خوبی از خود داشته است، به حرکت جدیدی که در پیش گرفته اشاره و اذعان کرد: احداث دفاتر نیکوکاری و دفاتری برای اشتغال کار بسیار ارزشمندی است که شکل گرفته است.



وی بیان کرد: در اقصی نقاط دنیا در هر کشوری موسسه ای مانند کمیته امداد پیدا خواهید کرد و حتی بعضی کشورها برای این امر وزیر دارند چرا که این یک وظیفه انسانی است که باید به همنوع خود کمک کرد.



محمدیان با اشاره به وظیفه حکومت ها گفت: وظیفه حکومت نیست که به فقیر کمک کند، در روایات ما وظیفه حکومت این است که فقر را ریشه کن کند.



وی با بیان اینکه بعضی از این قوانین دست و پای کار آفرین را بسته است و مانع از اشتغالزایی می شود خاطر نشان کرد: باید فقر را ریشه کن کرده زیرا فقر یک مسئله فرهنگی است.



محمدیان افزود: متاسفانه در کنار برخی کم کاری ها بعضی از جوانان ما نیز تن به کار نمی دهند و رویه تنبلی و تکدی گری را در پیش گرفته اند اما مطلبی که مهم است این است که در جامعه ما این آفت وجود دارد و وقت تمام این چیزها کنار هم جمع می شود فقر را به وجود می آورد.



 امام جمعه سنگر در ادامه به مسئله اوکراین اشاره کرد و گفت: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران همان فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرمودند «ما با هر نوع جنگ و قتل در اقصی نقاط عالم مخالفیم.



وی تصریح کرد: باید مد نظر قرار داد که در قضیه اوکراین، آمریکایی که زیست و بقایش بر اساس بحران در اقصی نقاط عالم است، بحران سازی کرده است.



محمدیان بیان کرد: آمریکا کشوری است که ظرف ۲۰۰ سال ۳۰۰ میلیون انسان را به قتل رساند و ۸۱ درصد از جنگ های دنیا زیر سر آمریکا و کار بدعهدی های اوست.



وی خاطر نشان کرد: مسئله اوکران برای ما و کشورهای منطقه نیز درس و عبرت داشت که یک بار دیگر بدانیم پشتیبانی غرب و آمریکا از متحدانش سرابی بیش نیست.



محمدیان همچنین در ادامه به رفتار دوگانه جوامع بین‌المللی نیز اشاره کرد و افزود: آنان هم سیاست را وارد ورزش کردند و حتی یکبار دیگر خوی نژادپرستی و روی وحشی گری خود را نشان دادند و نشان دادند که خون مردم مظلوم یمن و سوریه با خونی که در اوکراین ریخته می شود فرق می کند.

کد خبر 1153763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha