بانک‌ ها مردم را گروگان می‌گیرند

حجت الاسلام وحدانی فر با اشاره به اینکه بانک‌ ها مردم را گروگان می‌گیرند، تسهیل نمی‌‌گیرند مانع تراشی هم می‌کنند، از رئیس جمهو خواست وزیر اقتصاد را مأمور رسیدگی به این وضعیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام «علی وحدانی‌ فر» ظهر امروز (۱۳ اسفند ماه) در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به ادامه مذاکرات وین، اظهار کرد: ما در موضع دفاع هستیم و تا زمانی که همه منافع و حقوق جمهوری اسلامی ایران تأمین نشود، توافقی در وین امضا نخواهد شد.

 

امام جمعه دهدشت گفت: دوران ترک کردن، لبخند، گریه و اشک گذشت، امروز دوران عزت و دوران اقتدار است، جمهوری اسلامی خود را برای همه سناریوهای دشمن آماده کرده است.

 

وی ادامه داد: تاب آوری ملت ایران نشان داد همچنان بر آرمان‌های خود ایستادگی دارد و اجازه جفا به دشمن نمی‌دهد.

 

حجت الاسلام وحدانی فر در بخش دیگری از سخنانش به شرح درددلی از جوانان و مردم شهرستان در خصوص سختی‌های دریافت تسهیلات بانکی پرداخت و گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی روند پرداخت وام‌ها متأسفانه ضعیف است.

 

امام جمعه دهدشت گفت: گاهی برای یک وام پنج میلیون تومانی متقاضی مجبور می‌شود چندین بار مراجعه کند، استعلام بگیرد تا ضامن تأیید شود.

 

وی با بیان اینکه بانک وظیفه خدمت دارد و بنگاه داری نیست، افزود: رئیس جمهور محترم دستورات لازم را صادر کردند، ولی وقتی متقاضی به بانک مراجعه می‌کند برخورد رئیس شعبه نشان می‌دهد خبری از بخشنامه و دستور ابلاغی نیست.

 

حجت الاسلام وحدانی فر یادآور شد: البته کسانی که وام کلان گرفته و در بازپرداخت بدحسابی دارند بحث آنها جداست و باید سخت‌گیری شود، اما کسی که برای رفع نیاز متقاضی وام پنج تا 10 میلیونی است چرا باید این همه سخت‌گیری شود؟.

 

امام جمعه دهدشت خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد پیگیری کند چرا در بانک‌های مختلف شیوه ضمانت متفاوت است.

 

وی با بیان اینکه سخت‌گیری بیش از حد آن هم برای وام‌های خرد مردم را کلافه کرده، گفت: در سوز سرما متقاضی وام برای دریافت نوبت تشکیل پرونده جلوتر از کارمند بانک مراجعه می‌کند، این چه روالی است؟ چرا مردم را آزار می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌ فر با اشاره به اینکه بانک‌ها مردم را گروگان می‌گیرند، تسهیل نمی‌‌گیرند بلکه مانع تراشی هم می‌کنند، از رئیس جمهو درخواست کرد وزیر اقتصاد را مأمور رسیدگی به این وضعیت کند.

کد خبر 1153776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha