نظارت و ساماندهی بازار عید نوروز نیازمند عزم جدی مسئولین است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: نظارت و ساماندهی بازار عید نوروز نیازمند عزم جدی مسئولین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته در فیروزکوه اظهار داشت: ماه شعبان، ماه رسول خدا است و روزه، صدقه و دعا و مناجات در آن توصیه شده و ضروری است که صلوات شعبانیه و مناجات شعبانیه در این ماه زیاد بخوانیم.

وی با اشاره به اینکه از اصول سبک زندگی اسلامی در بحث خانواده، اصل اظهار محبت است گفت: در روایات آمده، وقتی مرد به همسرش بگوید دوستت دارم هرگز از قلبش خارج نمی‌شود، زن و شوهر، باید به هم اظهار محبت کنند تا کانون خانواده مستحکم‌تر شود، این سیره اهل بیت علیهم السلام است و پدری که به دخترش اظهار محبت می‌کند و نیاز او را تأمین می‌کند، دختر بیرون خانه فریب محبت کاذب دیگران را نمی‌خورد.

امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه بخشی از روابط ناسالم جوانان، از کمبود محبت در خانه ناشی می‌شود. عنوان داشت: هم اظهار محبت زبانی و هم اظهار عملی مثلاً با هدیه دادن، لازم است.

وی در خصوص موضع جمهوری اسلامی در قبال بحران اوکراین بیان داشت: این موضع منطقی و عقلانی است و ایران اسلامی هیچگاه موافق جنگ و درگیری نبوده و نیست و خواهان توقف جنگ و درگیری است و برای حل بحران اوکراین، باید ریشه آن شناخته و برطرف شود وگرنه صرف محکوم کردن، راه حل نیست.

حیدری گفت: ریشه بحران اوکراین و آتش بیار معرکه، ایالت متحده آمریکا است که با نفوذ سیاسی و نظامی، بحران آفرینی می‌کند و آمریکا در عمر حدود ۲۵۰ ساله خود، بعد از استقلال در سال ۱۷۷۶ میلادی، همیشه در حال بحران آفرینی و جنگ در نقاط مختلف دنیا بوده و امروز دنیا شاهد رفتارهای دوگانه مجامع بین المللی است از طرفی روسیه را محکوم می‌کنند ولی در یمن به جای عربستان، انصارالله یمن محکوم می‌شود و همچنین مسابقات ورزشی را در روسیه ممنوع می‌کنند، و با کمال تعجب میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به عربستان می‌دهند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه افزود: در هفته احسان و نیکوکاری، به اندازه وسع خود، به فکر ایتام و محرومان باشیم تا وقتی زنده هستیم، با انفاق اموال خود، آخرت خویش را به دست خود آباد کنیم و کمیته امداد امام شهرستان فیروزکوه با آغوش باز در خدمت خیرین و نیکوکاران شهرستان می‌باشد و در طرح اکرام ایتام و محسنین، با پرداخت مبلغی، یک یا چند یتیم را سرپرستی کنیم.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: از فرماندار محترم و مسئولان شهرستان خواهش می‌کنم در ایام نزدیک نوروز، نظارت کامل به بازار داشته باشند و از گران فروشی جلوگیری کنند و اقلام ضروری مردم را تأمین کنند.

کد خبر 1153785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha