مطالبات نمایندگان مردم استان گلستان از دولت و رییس جمهوری

در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، نمایندگان مردم شهرهای مختلف در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات و مطالبات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، در جلسه شورای اداری استان گلستان که جمعه شب(۱۳ اسفند) با حضور رییس جمهوری برگزار شد، نمایندگان مردم شهرهای مختلف در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات و مطالبات خود پرداختند.

 

 

آریان پور؛ نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ماه ها است که این مردم منتظر شما بودند و ما هم به رسالت خودمان عمل کردیم؛ سد نرماب و چایلی آینده تأمین آب گلستان است چه در بخش شرب، چه کشاورزی و صنعت؛ همت می خواهد تا شرایط برای بهره برداری آماده شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه جابجایی پنج روستای حاشیه سد نرماب نیاز به ۶٠٠ میلیارد تومان اعتبار دارد؛ تأکید کرد: فرودگاه کلاله را دریابید؛ هفت شهرستان با یک میلیون نفر جمعیت، منتظر هستند تا این فرودگاه راه اندازی شود و از رئیس جمهوری می خواهیم برای جایگاه سوخت آن اقدام کنند.

 

 

غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا هم با بیان اینکه سرسبزی استان گلستان چشم نواز است اما فقر آن، رنج هر کسی را بر می انگیزد؛ تصریح کرد: انتظار دارم ابر دولت بر این استان ترک خورده و کویر بیشتر ببارد و وقتی می خواهید چتر حمایت خود را بگسترانید آن را از مقیاس استانی به ملی معطوف کنید.

 

 

وی ادامه داد: می توان گفت که استان گلستان کانون پدافند غیرعامل غذایی کشور محسوب می شود.

 

 

رحمت الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس هم با بیان اینکه ٩۵ هزار نفر در استان چشم انداز راه اندازی پتروشیمی استان هستند؛ افز.د: این برای اشتغال استان خیلی مؤثر است و مردم علی آباد از شما انتظار دارند مسیر مواصلاتی به شاهرود را اجرایی کنید.

 

 

وی ادامه داد: بیمارستان برای علی آباد در مصوبات دیده نشده است با توجه به اینکه علی آباد سومین شهر استان است و ٩٠ درصد مردم این شهرستان به شما رأی دادند.

 

 

نوروزی با تأکید بر فاز دوم نیروگاه، گفت: استان ما تنها استانی است که آب آن از چاه تأمین می شود؛ گرگان با کمبود آب مواجه است، از شما انتظار داریم زیرا مردم مشکل دارند و گلستان هم محروم است و رتبه ۲۵ در صنعت را دارد؛ برای سد کبودوال دستور بدهید موانع آن برطرف شود.

 

 

 

جلال ایری، نماینده مردم غرب گلستان در مجلس با تأکید بر توجه به تعرفه های گرمسیری از استان گلستان و اینکه در برخی اقلیم ها بازنگری در گرمسیری و سردسیری داشته باشید؛ در خصوص غرامت سیل اظهار کرد: در سال ٩٨ شاهد سیل بودیم که دولت قول داد به ازای هر هکتار دو میلیون پرداخت کند که ۵٠ درصد آن فقط پرداخت شده است.

 

 

وی با بیان اینکه وقف اراضی که قبلاً جنگل بود یکی از مشکلات شهرستان کردکوی است؛ ادامه داد: بندر چوب، بازارچه موقت گمیشان، جاده مرگ در جاده آق قلا یکی از مطالبات اصلی مردم است و این جاده را احیا و به صورت ویژه پیگیری کنید.

 

 

غلامعلی کوهساری، نماینده آزادشهر و رامیان احداث سد قره چای رامیان، بیمارستان ٩۵ تختخوابی، احداث بیمارستان امام رضا علیه السلام، ایجاد ناحیه صنعتی فندرسک به مساحت ٢٠ هکتار، ارتقای بیمارستان آزادشهر، 
بهسازی جاده آزادشهر به شاهرود، مجتمع فرهنگی هنری آزادشهر، جابجایی سایت پسماند آزادشهر، زبرگذر فلکه الله آزادشهر، راه آهن اینچه برون- گنبدکاووس -شاهرود- طبس را از مطالبات مردم نام برد.

 

 

وی تأکید کرد: نمی توانیم زمین کشاورزان را بگیریم و به منابع طبیعی ملحق کنیم و اجازه دهیم کشاورزانی که سالها در این زمین ها کار می کردند، کار نکنند.

 

 

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس و دبیر مجمع نمایندگان گلستان هم با بیان اینکه درآمد ناخالص ملی استان گلستان یک درصد است؛ افزود: نیمی از جمعیت گلستان در روستاها زندگی می کنند و به طور متوسط ٩٧ درصد تأمین آب شرب استان از منابع زیرزمینی است.

 

 

وی ادامه داد: مردم استان در سال گذشته خیلی اذیت شدند، برق‌ آنان هفت ساعت قطع بود و همین الان هم آب شهر گرگان قطع می شود.

 

 

سنگدوینی با اشاره به اینکه استان ١٣ هزار تعاونی دارد که ۵٠ درصد آن فعال نیستند و ٨١٣ واحد صنعتی دارد که ٢۵٠ واحد آن غیرفعال است؛ اظهار کرد: ما چهارمین استان فقیر کشور هستیم نیمی از مردم استان در سه دهک پایین زندگی می کنند و ۴٨ درصد مردم استان فاقد مستمری هستند.

 


وی در پایان گفت: پتروشیمی استان، آماده است و هلدینگ خلیج فارس سرمایه گذاری کند و قوه قضائیه هم آماده برای پیگیری این موضوع هستند.

کد خبر 1153816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha