محکومیت حمله تروریستی به مسجد شیعیان پاکستان

کشورهای عربی، اردن، عراق و عربستان حمله تروریستی به مسجد شیعیان پاکستان را محکوم کردند و به خانواده های قربانیان تسلیت گفتند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: به دنبال وقوع انفجار تروریستی در مسجد شیعیان پیشاور پاکستان، کشورهای عربی اردن، عراق و عربستان و همچنین کشور آفریقایی مصر در بیانیه ای این انفجار را محکوم کردند.

 

شمار شهدای حمله تروریستی به نمازگزاران در مسجد شیعیان شهر «پیشاور» پاکستان از مرز ۵۵ نفر گذشت و تعداد مجروحان نیز ۱۹۴ نفر اعلام شده که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

 

اردن

سفیر میثم فول، سخنگوی رسمی اردن در بیانیه ای حمله تروریستی به مسجد شیعیان پاکستان را بزدلانه خواند و گفت: این حملات با تمامی ارزش های انسانی و دینی مننافات دارد.

در این بیانیه تاکید شد: کشور ما با مردم پاکستان و خانواده های قربانیان ابراز همدردی می کند و به آنان تسلیت می گوید و برای مجروحان نیز شافی عاجل از درگاه الهی خواستاریم.

 

عربستان

وزارت امور خارجه عربستان نیز با صدور بیانیه ای هدف قرار دادن مسجد پیشاور را که ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت، محکوم کرد.

وزارت امور خارجه پاستان ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان اعلام کرد که عربستان با هر گونه هدف قرار دادن اماکن عبادی مخالف است.

این وزارتخانه برای خانواده های قربانیان صبر از درگاه الهی مسئلت کرد و با مردم پاکستان ابراز همدردی کرد.

 

عراق

محمد حلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز در بیانیه ای انفجار مسجد پاکستان را محکوم کرد.

 

حلبوسی اعلام کرد: هدف قرار دادن اماکن عبادی و نمازگزاران در مسجد پیشاور پاکستان را محکوم میک نیم و اینگونه اقدامات تررویست ها عار و ننگ می دانیم، تروریست ها دین ندارند و بویی از انسانیت نبرده اند.

 

پاکستان

مقامات سیاسی پاکستان، روسای احزاب و شخصیت‌های مذهبی نیز طی پیام‌هایی حمله تروریستی به مسجد شیعیان پیشاور را به شدت محکوم کردند.

عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان نیز این انفجار را محکوم کرد و به خانواده های قربانیان تسلیت گفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین «ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان طی پیامی حمله تروریستی به مسجد شیعیان پیشاور را محکوم و خواستار برخورد دولت و نهادهای امنیتی علیه عوامل این حمله شد.

 

ایران

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حمله تروریستی به مسجد کوچه رسالدار شهر پیشاور پاکستان را با هدف تفرقه افکنی بین مسلمانان دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

 

خطیب‌ زاده ضمن تسلیت به بازماندگان این حمله ناجوانمردانه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان اظهار امیدواری کرد: دولت و مقامات امنیتی پاکستان با اتخاذ تدابیر لازم و اقدامات قاطع مانع از فعالیت‌های جنایتکارانه تروریست‌ها بشوند.

کد خبر 1153825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha