قطعی برق در نقاطی از گیلان به دلیل وزش شدید باد/ حریق تالاب انزلی مهار شد

صابر با بیان اینکه ۲۰ تا ۲۵ هکتار از اراضی حاشیه تالاب انزلی طعمه حریق شده است از اطفاء و مهار آتش‌سوزی در این منطقه خبر داد و گفت: وزش باد گرم شدید در گیلان منجر به قطعی برق، خسارت به منازل مسکونی و امکانات زیربنایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس صابر» امروز (جمعه، ۱۳ اسفند) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: پیرو اعلام سازمان هواشناسی از دیروز وزش باد گرم در گیلان شروع شد و شدت آن در شهرستان تالش بسیار زیاد بود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه وزش باد گرم خسارت‌هایی را در بخش زیرساخت‌ها و منازل مسکونی مردم بر جای گذاشته است تصریح کرد: همچنین در دو نقطه از تالاب انزلی نیز به دلیل عامل‌های انسانی آتش‌سوزی اتفاق افتاد و هم‌اینک طبق آخرین گزارش‌های واصله این حریق اطفا و مهار شده است.

 

صابر با تاکید بر اینکه لکه‌گیری و روند خاموش کردن آتش‌سوزی بخش‌هایی از تالاب انزلی همچنان ادامه دارد تصریح کرد: با توجه به ادامه وزش باد گرم اکیپ‌های منابع طبیعی و محیط زیست همچنان در منطقه حضور دارند تا آتش‌سوزی تالاب بین‌المللی انزلی مجددا آغاز و شعله‌ور نشود.

 

وی آتش‌سوزی در مناطق جنگلی را به شکل موضعی اعلام کرد و یادآور شد: حریق‌هایی که در جنگل‌های گیلان رخ داده بود هم مهار شده است، علاوه بر این‌ها به غیر از انزلی، در شرق گیلان لنگرود، رودسر و سیاهکل نیز شاهد آتش‌سوزی موضعی بودیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از شکستگی درختان و قطعی برق در شهرستان تالش خبر داد و افزود: در حال حاضر در برخی نقاط استان گیلان به دلیل قطع درختان و پارگی سیم‌ها با قطعی برق مواجهیم که دستگاه‌های ذیربط برای حل مشکلات به وجود آمده پای کارند و به زودی نسبت به وصل برق اقدام می‌کنند.

 

صابر در پاسخ به این پرسش که آیا برآوردی از خسارت‌های وزش باد گرم در استان گیلان انجام شده است اذعان کرد: تقریبا پهنه‌ای 80 هکتاری در استان گیلان درگیر آتش‌سوزی بود اما مساحتی که طعمه حریق شد حدود 20 تا 25 هکتار از اراضی حاشیه تالاب انزلی بود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در بحث  خسارت‌های وزش باد گرم به اماکن مسکونی و امکانات زیربنایی بررسی‌های لازم در حال انجام است و فردا نتیجه جمع‌بندی به اطلاع عموم خواهد رسید.

کد خبر 1153834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha