حوزویان و دانشگاهیان، منسجم و دغدغه مند به جهاد تبیین بپردازند

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه از حوزویان و دانشگاهیان خواست تا نسبت به بحث جهاد تبیین به شکل منسجم و دغدغه مندانه عمل کنند.

حجت الاسلام دکتر محمدحسن زمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که جهاد تبیین، ریشه در آموزه های دینی ما دارد، اظهار داشت: حضرت رسول اکرم(ص) وقتی از سوی خدای متعال به رسالت مبعوث شد، پیش از هر چیز مردم را به توحید دعوت کرد و اساساً رسالت نبی خدا این است که معارف و آموزه های الهی را برای مردم تبیین کند.

 

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه افزود: پس از پیامبر(ص) ، حضرات معصومین(ع) نیز تبیین معارف دین را در اولویت قرار داده و به این وسیله اهتمام نسبت به جهاد تبیین در این زمینه را به همه ما متذکر شدند.

 

وی با بیان این که اهمیت جهاد تبیین می طلبد که همه اقشار مردم از جمله حوزویان و دانشگاهیان نسبت به این قضیه دغدغه مند و البته منسجم وارد عمل شوند، گفت: ما باید این مساله را برای آحاد مردم به خصوص نسل جوان جا بیندازیم که ریشه حل مشکلات بشریت عمل به آموزه های ناب قرآن و عترت است و هر جا که ما در این قضیه ضعیف عمل کرده ایم، آسیب و ضررش را هم مشاهده کرده ایم.

 

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه گفت: امروز برای صیانت از ارزش های اسلامی و دفاع از انقلاب اسلامی ما باید همه جانبه نسبت به بحث جهاد تبیین ورود پیدا کنیم و در این زمینه البته باشناخت و آگاهی لازم عمل نماییم تا ثمره تلاش های ما در راستای دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده، مؤثر و مفید باشد.

 

وی در خاتمه از نخبگان و فعالان حوزه و دانشگاه خواست که به این مطالبه مقام معظم رهبری در عرصه جهاد تبیین بر اساس شاخصه های مطروحه در بیانیه گام دوم انقلاب، پاسخ داده و نقش تاریخی خویش را در این باره به درستی به سرانجام برسانند.

 

کد خبر 1153873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha