روزانه بیش از ۱۳۵ تُن زباله در بجنورد تولید می شود

شهردار بجنورد گفت: روزانه بیش از ۱۳۵ تُن زباله در این شهر تولید می شود که مسائل مربوط به مدیریت آن هزینه زیادی را به این نهاد تحمیل می کند.

«جواد حمیدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: جمع‌آوری و دفع زباله‌‎ها هزینه زیادی برای شهرداری دارد و البته وضعیت دفن آن در کوه باباموسی هم نامناسب است.

 

شهردار بجنورد افزود: در این زمینه اجرای برنامه تفکیک زباله از مبدا و اقتصادی کردن انجام این طرح در دستور کار است و برای اجرای این طرح مناقصه برگزار و برنده آن مشخص شده است.

 

حمیدی با اشاره به اینکه این طرح از اولین گام های مدیریت شهری برای ارتقای علمی زیست پذیر شهری است، افزود: این برنامه تا پایان سال اجرایی می شود.

 

وی افزود: در این طرح کانکس هایی در قسمت های مختلف شهر جانمایی می شود تا در امر تفکیک زباله فعالیت داشته باشد.

 

حمیدی خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری بجنورد در تلاش است تا علاوه بر ایجاد و گسترش فضای سبز شهری در موارد زیست محیطی نیز پیشرو و‌پیشقدم باشد تا شهری پویا با ریه های تنفسی بسیار برای شهروندان ایجاد شود و در این امر نیازمند مشارکت و همراهی شهروندان هستیم.

 

شهردار بجنورد اظهارداشت: اگر زباله‎‌ها تفکیک و با جداسازی درست بازیافت شود علاوه بر صرفه اقتصادی برای شهروندان در کاهش الودگی محیط زیست نیز موثر است.

 

کد خبر 1154025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha