پیگیری اتاق بازرگانی فارس برای به سرانجام رسیدن کارگوی هوایی

فروغان گفت: اتاق بازرگانی فارس خواستار به سرانجام رسیدن کارگوی هوایی فارس پس از ۱۷ سال هستیم زیرا انجام صادرات هوایی و وجود کارگوی هوایی موضوع حائز اهمیتی برای بخش اقتصاد و صادرات فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خسرو فروغان»، امروز (شنبه 14 اسفند) در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: ایجاد کارگوی هوایی مطالبه جدی بخش خصوصی فارس است که نقش موثری در صادرات و واردات کالا خواهد داشت.

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس افزود: اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی این مطالبه را پیگیری می کند و خواستار به سرانجام رسیدن آن پس از 17 سال هستیم زیرا انجام صادرات هوایی و وجود کارگوی هوایی موضوع حائز اهمیتی برای بخش اقتصاد و صادرات فارس است و به وحدت و همکاری دستگاه های مرتبط نیاز دارد.

وی اضافه کرد: بار صادراتی برخی از محصولات استان به صورت هوایی و پراکنده از شیراز در حال حاضر انجام می ‌شود اما مطالبه بخش خصوصی و تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان ایجاد خط هوایی منظم و برنامه ریزی شده است تا با تامین بار مشخص، جهشی در حوزه صادرات استان ایجاد شود.

فروغان تاکید کرد: با توجه به مشکلات ایرلاین ‌ها و فرودگاه شیراز، صادرکنندگان ترجیح می‌ دهند بار خود را از خارج استان صادر کنند که موجب ضرر استان می شود.

وی ادامه داد: بخش حاکمیتی باید از توان خود برای تسهیل فرآیند صادرات استان بهره بگیرد و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان با توجه به تاکید استاندار فارس باید با همکاری دستگاه‌ های مرتبط به سرانجام برسد تا شاهد استفاده از ظرفیت ‌های استان در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و غذایی به ‌طور کامل باشیم.

فروغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل کمبود نیروی ارزیاب گمرک برای ارزیابی فرش دستباف نیز گفت: صادرات فرش فارس دارای مشکل کمبود نیروی ارزیاب گمرک برای ارزیابی فرش دستبافت است و متاسفانه در ۱۱ ماهه امسال تولیدات و صادرات در این زمینه از استان فارس به دلیل مشکلات موجود بسیار کم شده ‌است.

«علی محبی»، مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» نیز گفت:  سهام شرکت «هما» به خود شرکت تعلق دارد و بودجه‌ از دولت دریافت نمی ‌کند و نمی توان از هواپیماهای مسافری انتظار داشت که بار زیادی را حمل کنند.

کد خبر 1154062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha