پانزدهمین همایش سالانه انجمن علوم سیاسی ایران برگزار می شود

پانزدهمین همایش سالانه انجمن علوم سیاسی ایران در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه به صورت برخط با همکاری دانشگاه ها و نهادهای علمی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، همایش "علم سیاست و تعامل آن با دولت و جامعه جهانی" در هفت محور به بررسی تعاملات ایران با دولت و جامعه جهانی می پردازد.


امیرمحمد حاجی یوسفی دبیر علمی این همایش پیرامون اهداف امسال همایش گفت: محورهای همایش گویای اینست که همایش به دنبال پیشبرد علم سیاست و کارآمدتر کردن آن در جامعه و ایجاد یک هویت جمعی است که از بزرگترین دستاوردهای انجمن به حساب می آید. وی افزود این همایش تلاش کرده با انتخاب عنوانی به روز این جامعیت را نشان دهد که اولا ما در حوزه های مختلف علم سیاست فعالیت داریم و ثانیا موضوعی را انتخاب کند که  مسئله و مشکله امروز کشور بوده که در عرصه های داخلی و نظام بین الملل مطرح است. حاجی یوسفی اضافه کرد: این همایش با ۷ محور کلی سیاست، اقتصاد، فرهنگ، حقوق، فقه، سیاست خارجی و سیاستگذاری گوشه چشمی دارد به موضوع تعامل جامعه، دولت و نظام جهانی با تمرکز بر ایران که با چه چالش ها و فرصت هایی روبروست.


عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی پیرامون همایش امسال اشاره کرد: مقدمات برگزاری این همایش در مدت زمانی کوتاه و کمتر از ۶ ماه فراهم و با استقبال خوبی هم از سوی جامعه علوم سیاسی کشور مواجه شد. در این مدت ما به همت دانشگاهیان و پژوهشگران علم سیاست از سراسر کشور، هفت پیش نشست با حضور دانشگاه های تبریز، ایلام، شهید بهشتی، بوعلی سینا و فردوسی مشهد، و هم چنین کمیته مطالعات زنان انجمن، و شعبه های انجمن در ایلام، همدان و خراسان و جامعه ایرانی پدیدارشناسی، برگزار کردیم که این خود نشان از اصالت، توانمندی، گستردگی و پویایی انجمن علوم سیاسی ایران و ونیز دغدغه مندی دانشگاه ها، اساتید و پژوهشگران کشور دارد.


دبیر علمی این همایش افزود: همچنین مقالات بسیار خوبی به دست ما رسیده است. افراد بسیار زیادی چکیده ارسال کردند که همگی این چکیده ها مورد داوری و تعدادی مورد پذیرش قرار گرفت. بالطبع به دلیل محدودیت زمانی امکان ارائه برای همه پذیرفته شدگان نبود و تلاش شد پنل هایی منتخب از این مقالات تشکیل شود که در روزهای آتی جزییات آن نیز اطلاع رسانی خواهد شد


وی افزود: عمده ارائه کنندگان ازاساتید و پژوهشگران جوان هستند که این مورد از ویژگی های بارز دوره های اخیر همایش سالانه انجمن و بویژه امسال است که تلاش شده به معرفی دانش و دستاوردهای این عزیزان بپردازد. حاجی یوسفی ادامه داد: باید این نسل که در واقع عمدتا هم دانش آموختگان داخل کشور هستند مجال بروز دستاوردهای شان را پیدا کنند. البته اساتید پیشکسوت در این مسیر زحمت زیادی برای آموزش و تربیت نسل جدید کشیدند و این نسل هم باید بتواند در این عرصه خودش را به منصه ظهور برساند. ما تلاش کردیم در این همایش بتوانیم از حضور پیشکسوتان و دانش آموختگان جوان که برخی موفق شدند به تازگی هیئت علمی دانشگاه بشوند بهره ببریم. گفتنی است که ما در حوزه جذب دانشگاه ها و هیئت علمی متاسفانه بسیار با محدودیت مواجهیم و سقف پذیرش تعداد اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها بسیار محدود شده است.


دبیر علمی این همایش گفت: از همکاران همایش امسال خانه اندیشمندان علوم انسانی است که این مجموعه در جامعه علمی تا کنون بسیار موثر حضور داشته است. وی افزود انجمن ها و دانشگاه های دیگر نیز در این همایش مشارکت داشته اند. حاجی یوسفی گفت همچنین طبق رسم هرساله از اساتید برجسته این حوزه برای سخنرانان کلیدی افتتاحیه و اختتامیه دعوت کرده ایم. دکتر جلال درخشه استاد تمام دانشگاه امام صادق ع و رییس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور و دکتر محمدباقر حشمت زاده عضو هیئت علمی بازنشسته دانشگاه شهید بهشتی از اساتید شاخص و تاثیرگذار که دنیایی از تجربه هستند، از سخنرانان کلیدی امسال ما خواهند بود.  


حاجی یوسفی در پایان از تلاش های هیئت مدیره انجمن و رییس آن دکتر کیومرث اشتریان، کمیته های اجرایی و علمی همایش قدردانی کرد.

کد خبر 1154096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha